کجا هستم این روزها؟

هفت سال پیش همین روزها بود که ویزای من و همسرم در دبی داشت منقضی ‌می‌شد. تمایلی به تمدیدش نداشتیم و برنامه‌‌ریزی کرده بودیم که تا نوروز به ایران برگردیم. قبلا دلایلش را توضیح داده‌ام البته.

وقتی که به ایران برگشتیم شخصی بودم با روحیه‌ی کارمندی. شرایط بسیار سختی را گذراندم تا این روحیه را در خودم تغییر دهم و برای خودم کار کنم. دوره‌ها دیدم، کتاب‌ها خواندم، تمرین‌ها کردم، هزینه‌ها پرداختم، سختی‌ها کشیدم … اما شد. سپاسگزار همسرم هست که صبوری کرد و اجازه‌ی این دگردیسی را به من داد. اکنون به هیچوجه نمی‌توانم به عقب برگردم و برای دیگران کار کنم. سطحی از آزادی را تجربه می‌کنم که دیگر اجازه‌ی کارمندی به من نمی‌دهد.

آن روزها شناخت من از مباحثی مانند بازاریابی و سئو در حد صفر بود. دوست عزیزم توحید صادق‌نژاد که از مشاوران قدرتمند بازاریابی و فروش است مرا تشویق کرد که در این زمینه مطالعه کنم و کتاب‌ها و وب‌سایت‌های مفیدی به من معرفی کرد. سپاسگزارش هستم. حتی الان که فکر می‌کنم طراحی سایت هم که انجام می‌دادم از لحاظ فنی بسیار بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی بود که الان انجام می‌دهم. در این سال‌ها روزی نبوده که دست‌کم یک نکته‌ی جدید نیاموخته باشم.

همان روزها در دوره‌ای شرکت کرده بودم که مدرس آن می‌گفت اگر تولید محتوای خوبی داشته باشید آنقدر مشتری خواهید داشت که دیگر فرصت تولید محتوا را از دست خواهید داد. این روزها می‌فهمم که آن مدرس چه می‌گفت! آنقدر کار دارم که وقت نمی‌کنم چند خط مطلب برای وبسایت و تلگرام و اینستاگرامم بنویسم  و البته می‌دانم از لحاظ بازاریابی، این کار اشتباه است، ولی چه کنم! طی این دو سه  ماه با بیش از بیست شخص و شرکت در داخل و خارج ایران همکاری کرده‌ام. از کمک چند ساعته تا کمک چند روزه و چند ماهه.

همواره خیلی دوست داشته‌ام که از محل کارهایی که می‌کنم، فایده‌ای هم به دیگران برسد. برای همین دارم همکاری آنلاین را بیشتر تمرین می‌کنم تا هرجای کارها که بشود آن را به دیگران ارجاع بدهم و خوشحالم که دارم موفق می‌شوم در حد بسیار کمی، به افزایش درآمد دوستان دیگرم هم کمک کنم.

این روزها خیلی خوب می‌دانم که اغلب مشتریان من برای کارهای آنلاین خود به دنبال چه افرادی با چه مهارت‌هایی هستند. دوست دارم کارهای نیمه‌تمام فعلی را تکمیل کنم و با تولید آموزش‌هایی کاملا عملی و کاربردی، به افراد زیادی کمک کنم که مهارت‌های مورد نیاز بازار را بیاموزند. خیلی امیدوارم افراد زیادی بتوانند با افزایش مهارت‌های خود، چرخ زندگیشان را بهتر و آسان‌تر بچرخانند. دعایم کنید که خداوند به من فرصت و توان این کار را بدهد.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «کجا هستم این روزها؟;

  1. درود بر شما ،أز اینکه بعد أز مدتها اعلام حضور کردید خوشحال شدم امیدوارم فرصت ارائه مطلب در وبسایتتون را داشته باشید تا من بازنشسته از مطالب خوب شما بهرمند شوم .موفقیت در دگردیسی را به شما تبریک میگویم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید