دانلودکردن تمام تصاویر یک صفحه وبسایت

اگر طراح وب باشید معمولا نیاز به این دارید که تصاویر فعلی موجود در یک صفحه اینترنتی را با کمترین زمان و دردسر ممکن دانلود کنید و از آنها دوباره استفاده نمایید.

۱- راه حل سنتی

در این روش، روی تک‌تک عکس‌های موجود در صفحه کلیک راست می‌کنیم و اگر بخت همراه ما باشد و گزینه ای برای Save ظاهر شود، آن تصویر را ذخیره می‌نماییم.

اشکال- تصاویر بک‌گراند (پس زمینه)، تصاویر داخل اسلایدها و تصاویری که با حرکت ماوس تغییر می‌کنند، با این روش قابل دانلود نیستند. ضمن اینکه اگر صفحه‌ای ده‌ها عکس داشته باشد وقت زیادی تلف خواهد شد.

۲- استفاده از ابزار Inspect

حتما می‌دانید که همه برنامه‌های مرورگر مانند گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا یا مایکروسافت edge دارای یک inspector هستند. برای استفاده از این ابزار کافی است روی بخش مورد نظر در وبسایت کلیک راست کرده، گزینه Inspect را بزنیم. سپس در کدی که داخل صفحه ظاهر می‌شود به دنبال فایل تصویری می‌گردیم و آن را دانلود می‌کنیم.

۳- استفاده از کد سورس صفحه

با زدن کلیک راست و گزینه View Page Source کد صفحه مورد نظر ظاهر می‌شود. در داخل کد به دنبال فرمت‌های تصویری مانند jpg ، png، یا webp می‌گردیم و تصاویر را دانلود نمی‌نماییم. اگر هم صفحه قفل باشد و نتوانیم سورس را ببینیم، کافی است به ابتدای نشانی صفحه، عبارت view-source: را اضافه نماییم. مثلا برای دیدن کد صفحه وبسایت من در بالای مرورگر در قسمت نشانی، خودمان عبارت view-source: را اضافه می‌کنیم.

view source

۴- استفاده از قابلیت دانلود مرورگر فایرفاکس (بهترین روش)

وبسایت را با مرورگر فایرفاکس باز کنید. دکمه CTRL را نگه دارید و حرف آی انگلیسی I را بزنید. کادر page info ظاهر می‌شود.

firefox page info media

مانند تصویر روی گزینه Media کلیک نمایید. اگر می‌خواهید تمام فایل‌های رسانه‌ای اعم از تصویر و صوت و ویدئو و … یکجا دانلود شود گزینه Select All را انتخاب کرده، Save  As کنید و تمام !

 

2 دیدگاه دربارهٔ «دانلودکردن تمام تصاویر یک صفحه وبسایت;

دیدگاهتان را بنویسید