ده نکته طراحی وبسایت برای مشتریان خارج از کشور

از آنجا که سال‌هاست برای ایرانیان خارج از کشور وبسایت طراحی میکنم چند تجربه‌ی مهم را برای علاقه‌مندان به طراحی وبسایت برای مشتریان خارج از کشور بیان می‌کنم:

۱- سطح دانش آی‌تی کاربران خارج از کشور معمولا کمتر از مشتریان داخل کشور است. بنابراین پیش از شروع پروژه، مسائل پیش رو را خیلی خوب برای مشتری خود تشریح نمایید.

۲- اگر وبسایت شما پرداخت آنلاین دارد، در نظر داشته باشید که ساده‌ترین درگاه برای نصب،  PayPal است. اما شما به دلیل تحریم نمی‌توانید از ایران برای مشتری خود اکانت بسازید. توصیه جدی می‌کنم که حتی با ابزارهای فیلترشکن و VPN هم این کار را نکنید، چون PayPal متوجه می‌شود و اکانت آن شخص را مسدود خواهد کرد. بنابراین بهتر آنست که یا خود شخص در پی‌پل اکانت بسازد یا اگر خواستید راهنمایی‌اش کنید با برنامه‌هایی مانند Team Viewer یا AnyDesk و از روی صفحه کامپیوتر خودش این کار را انجام دهید.

۳- بیشتر مشتریان شما در خارج از کشور، کاربرانی دارند که از پی‌پل هیچ نمیدانند و ترجیح میدهند با کردیت کارت (ویزا، مسترکارت) خرید کنند. در این حالت، ساده‌ترین درگاه وردپرسی که می‌شود تنظیم کرد Stripe است که آن هم فقط در بعضی کشورها مثل امریکای شمالی و انگلستان و … قابل استفاده است. تنظیم درگاه کردیت کارتی در کشورهایی که Stripe را پشتیبانی نمی‌کنند کار ساده‌ای نیست و باید ببینید کدام شرکت محلی در آن کشور، ارائه‌دهنده این خدمات هست.

۴- توقع نداشته باشید سادگی و ارزانی درگاه‌های پرداخت و سرویس‌های پیامک سازگار با وردپرس در ایران را، در هیچ کشور خارجی پیدا نمایید.

۵- حتما برای مشتری خارج از کشور، قالب اریجینال و پلاگین اریجینال از سایت اصلی خارجی مثل تم فارست خریداری کنید. چون اگر به دلیل کپی‌رایت از آنها شکایت شود، ضرر زیادی به آنها وارد خواهد شد و این تقصیر شما خواهد بود. تا جایی که میتوانید از پلاگین‌های رایگان استفاده کنید. برای خرید قالب یا افزونه اصل هم دوباره با AnyDesk یا Team Viewer از روی کامپیوتر خود مشتری خرید را انجام دهید.

۶- پشتیبانی سایت‌های خارج از کشور کار سختی نیست. توقع مشتریان خارج از کشور هم عموما خیلی کمتر از مشتریان داخل ایران است.

۷- بهترین پلاگین پیامکی برای مشتریان خارج از کشور، wp sms پریمیوم است که اتفاقا حاصل کار هموطن خودمان، آقای مصطفی صوفی است. البته باید بررسی کنید که مشتری شما به یکی از سرویس‌های مخابراتی موجود در فهرست این پلاگین دسترسی داشته باشد.

۸- بیشتر کاربران کشورهای غربی معمولا دوست دارند از godaddy هاست و دامنه بخرند. دامنه مشکلی ندارد، ولی اکیدا توصیه میکنم هاست با گوددی برایشان نخرید. گوددی هاستینگ قدرتمندی ندارد و برای هر چیزی مثل بکاپ و SSL باید هزینه جداگانه بدهید. بدتر آن که  پشتیبانی آن هم تلفنی است و ارسال تیکت ندارد. وبسایت‌هایی مانند SiteGround می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای مشتریان خارج از کشور باشد. اگر به دنبال هاستینگ ارزان و باکیفیت برای یک وبسایت کم‌بازدید هستید من ۲۴۷host را پیشنهاد می‌کنم.

۹- طراحی وبسایت برای مشتریان خارج از کشور باید با قیمت‌گذاری منصفانه همراه باشد. پول‌های آنچنانی طلب نکنید.  مشتریان خارج از کشور اگر به صداقت و کیفیت کار شما اعتماد کنند، برای شما مشتریان بیشتری خواهند آورد.

۱۰- این آموزش رایگان من برای جذب مشتری از خارج از کشور را هم دانلود کنید و بشنوید.

 

 

 

4 دیدگاه دربارهٔ «ده نکته طراحی وبسایت برای مشتریان خارج از کشور;

  1. ما چطور میتوانیم هاست خارجی برای مشتری خارجی بخریم ؟ یعنی پرداخت به چه شکل انجام میگردد.

    پاسخ
    • با فرض این که در ایران هستید، وقتی که هاست مورد نظر را انتخاب کردید، کافی است از خدمات شرکت‌های واسطه پرداخت مانند ایرانی کارت، برای پرداخت استفاده نمایید. پشتیبانی این شرکت‌ها شما را در تمام مراحل کمک می‌کنند که پرداخت انجام شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید