بهترین سرمایه گذاری برای سال ۱۳۹۸

دو برادر را می‌شناسم که یکی در طول سال ۹۷ هرروز را مثل روز قبل سپری کرده. بیدارشدن، رفتن به سر کار، برگشتن به خانه و دیدن تلویزیون و اینترنت‌گردی، در هراس از اخبار اقتصادی بدی که مرتب از راه می‌رسند، با چشمی به تقویم که این روزهای تعطیل کجا هستند که سر این کار لعنتی نرود و دمی بیاساید.

آن دیگری به عمر عزیزش به شکل سرمایه نگاه کرده. طی سال ۹۷ دوره‌های آموزشی متفاوتی را گذرانده، کتاب‌های فراوانی در کسب و کار خودش خوانده، برای موفقیت خود بها پرداخته و وقتش را صرف هر کاری نکرده، روی تقویت روحیه و باورها و تفکر خودش کار کرده، ابعاد جدیدی از توانایی‌های خودش را شناخته، در یک دوره‌ی هدفگذاری شرکت کرده، با استفاده از زمان‌های حین رانندگی و پیاده‌روی روزانه، حدود ۴۰۰ ساعت آموزش صوتی شنیده، به شکل مرتب ورزش کرده …

اصلا عجیب نیست که برادر دوم درآمدش در همین دوران رکود بسیار بیشتر شده، ایمان و اراده‌اش به خودش و خدایی که دارد تقویت شده و بسیار سالم‌تر و بانشاط‌تر از آن برادر دیگر است.

شاید به نظر بعضی، خرید خودرو بهترین سرمایه‌گذاری باشد، چرا که در کشور ما این ظرفیت حیرت‌انگیز وجود دارد که قیمت خودرو ظرف یک‌سال دو سه برابر گران‌تر شود. اما به نظر من و درصد کمی از مردم، بهترین سرمایه‌گذاری آنست که روی بزرگترین نعمتی که داری، یعنی خودت و عمر نازنین و پرارزشت، سرمایه‌گذاری کنی.

زمانی که روی خودت سرمایه‌گذاری می‌کنی، روزبه‌روز باانگیزه‌تر، قدرت‌مندتر، شادتر، آگاه‌تر و ثروتمندتر می‌شوی. نمی‌گویم پولدارتر، می‌گویم ثروتمندتر. یعنی رشد در ابعاد گوناگون مادی و معنوی و شخصیتی. آرزو می‌کنم در سال جدید به آن گروه اقلیت امیدوار و سرمایه‌گذار بپیوندی و برکات آن را ببینی.

دیدگاهتان را بنویسید