هنر داستان سرایی و نقش آن در موفقیت کسب و کار شما

یکی از بهترین کارهایی که برای موفقیت کسب و کار آنلاین، افزایش بازدید نوشته‌ها و مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید انجام دهید این است که قصه‌هایی واقعی از زندگی و تجربه‌های خودتان مطرح کنید.

اگر دقت کرده باشید من تقریبا هیچ تجربه‌ای از اصول موفقیت را در وب سایت، تلگرام، اینستاگرام یا لینکدین خود نمی‌گویم، مگر آن که به نحوی به یک تجربه و داستان شخصی از خودم مربوط باشد. این که چه اشتباهات وحشتناکی کرده‌ام، چه تجاربی از مشتریانم داشته‌ام، مهمترین مشکلات مشتریان من در طراحی وب چیست، چگونه ورزش منظم را به زندگی خود اضافه کردم، چه عاداتی را به شکل منظم تکرار کردم که سال‌هاست نیازمند دارو نشده‌ام و …
قصه‌گویی در مخاطب علاقه و اعتماد ایجاد می‌کند. شما کمتر کتابی از یک نویسنده یا مشاور مشهور و جهانی را خواهید یافت که با قصه‌ی شخصی زندگی آن شخص آغاز نشده باشد.

برای موفقیت برند، کسب و کار، وب سایت و صفحه‌ی اجتماعی خود، برنامه‌ای برای قصه‌گویی داشته باشید. تعجب می‌کنم که افراد زیادی صرفا با نقل قول از این شخص و آن شخص مشهور صفحات وب سایت و اینستاگرام خود را پر می‌کنند و کلامی درباره تجارب، موفقیت‌ها و شکست‌های خود نمی‌نویسند.

باید از خودتان حرفی داشته باشید. داستان‌هایی از زندگی و کسب و کار روزمره‌ی خود بگویید. جرات کنید از موفقیت‌ها و شکست‌های خود صحبت کنید، از زبان خودتان مقاله و مطلب بنویسید، با صدا و تصویر خودتان محتوای آموزشی درست کنید.

پزشکان، وکلا، فروشندگان، تجار، مشاوران، معلمان، بانوان خانه‌دار، افراد آشپز، رانندگان، بازیگران، ورزشکاران … همگی می‌توانند با قصه‌گویی موفقیت بسیاری برای وب سایت و رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنند.

ضمنا در گوگل با جستجوی عبارت storytelling می‌توانید مقالات و ویدئوهای آموزشی فراوانی درباره این مهارت بیابید. موفق باشید!


 

دیدگاهتان را بنویسید