و فتوشاپ ادامه دارد …

با گذشت حدود دو ماه از زندگی فتوشاپی که قبلاً درباره آن صحبت کرده‌ام، دوست دارم از برکات این تجربه برای شما بگویم.

تصور کنید که چند هفته است بین ساعت پنج تا شش صبح بیدار می‌شوید و کارهای زیر را انجام می‌دهید:

پیاده‌روی و ورزش سبک، شنیدن یک صوت انگیزشی مثبت حین پیاده‌روی، انجام چند حرکت ورزشی سبک و مورد علاقه، چند دقیقه مراقبه، تمرکز بر امور و خواسته‌های مثبت، دم و بازدم در هوای پاک صبحگاهی (البته اگر مانند من ساکن شهرستان باشید)، خرید نان تازه، نوشتن چند خط شکرگزاری برای داشته‌ها و نعمت‌ها، آب دادن به گل‌های خانه … و حتی افزودن عادات مناسب غذایی مانند خوردن آب‌لیمو و عسل یا دم‌نوش های مفید به فهرست بالا… شما را آماده‌ی تجربه‌ی اتفاقات خوشایند و مثبت در طول روز خواهد کرد. پس از چند هفته شما تقریباً بدون زحمت و به شکلی برنامه‌ریزی‌شده، تمام کارهای بالا را خودبه‌خود انجام خواهید دید و برای شروع یک روز خوب «برنامه‌ریزی» می‌شوید.

این‌که قدرت پیداکرده‌اید بستر گرم‌ونرم را رها کنید و به مبارزه با خودتان بروید شاید مهم‌ترین دستاوردی باشد که نصیب شما می‌شود و درحالی‌که جسم و ذهن شما برای سلامتی و امور خوشایند «برنامه‌ریزی» می‌شوند روزی را شروع می‌کنید که موردپسند شماست و این در حالی است که ساعت هنوز ۷:۳۰ صبح هم نیست!

به لطف سحرخیزی و تحرک صبحگاهی، اکنون اشتهای مناسب‌تری برای خوردن صبحانه دارید. خلق‌وخوی شما بسیار بهتر شده است. شب‌‌ها راحت‌تر می‌خوابید. رفتار شما با دیگران و افراد خانواده، بسیار دل‌چسب‌تر از پیش خواهد بود. به دلیل مراقبه‌ی منظم و تلقین‌های دائمی مثبت که به ضمیر ناخودآگاه خود می‌دهید، حس می‌کنید که نقاط ضعف خود را بهتر می‌شناسید و بهتر در صدد رفع آنها برمی‌آیید …

آیا این تمرینات روی کسب‌وکار هم تأثیر دارد؟ صد درصد.

در طول دو ماه گذشته و علیرغم اوضاع نامناسب اقتصادی که در کشور وجود دارد، تماس‌هایی که برای طراحی وب سایت (از داخل و خارج کشور) دارم بسیار بیشتر از گذشته است. زمانی که خود ما در وضعیت روحی و ذهنی مثبتی قرار می‌گیریم، خودبه‌خود اتفاقات مثبت بیشتری جذب زندگی ما خواهد شد.
در ذهن هریک از ما ممکن است ده‌ها دلیل ظاهر شود که با این عبارت شروع می‌شود: «چه حرف‌های خوبی. ولی من که به دلیل فلان مشکلات، نمی‌توانم چنین کارهایی انجام بدهم.»

البته ذهن من هم تا دو ماه پیش دنبال چنین بهانه‌هایی بود، ولی زمانی که واقعاً تصمیم بگیریم کاری را انجام دهیم، برای هر بهانه‌ای، راه‌حلی خواهیم یافت.

دیدگاهتان را بنویسید