هک شدن تلگرام در کمتر از یک دقیقه

گوشی خود را بدون قفل و رمز رها نکنید

تا کنون به هک شدن تلگرام خود فکر کرده‌اید؟ فرض کنید در یک مهمانی یا محل کار هستید و چند دقیقه‌ای کنار گوشی خود نیستید. بعد از یکی دو دقیقه هم برمی‌گردید و گوشی خود را برمی‌دارید. ولی در همین فاصله و بدون آن که اصلا متوجه باشید، تلگرام شما به طور کامل در اختیار دیگران قرار گرفته است. یعنی شخص دیگری فقط با دیدن یک پیامک در گوشی شما و حذف آن پیامک، تلگرام شما را به طور کامل در کامپیوتر خود می‌بیند و روح شما هم خبر ندارد! چگونه؟ این ویدئو درباره همین موضوع است.

در ویدئوی بالا دیدید که چگونه جاگذاشتن گوشی، ممکن است منجر به هک شدن تلگرام در یک دقیقه شود.

نکات زیر، تکمیل کننده ویدئوی بالاست و حتما این نکات مهم را مطالعه کنید.

توضیحات تکمیلی

۱- در مثال بالا از نشانی web.telegram.org برای ورود به تلگرام استفاده کرده‌ام. بدیهی است که شخص می‌تواند با اپلیکیشن موبایل خود هم چنین کاری بکند. ولی چون معمولا افراد هکر ترجیح می‌دهند اطلاعات گوشی خود را تغییر ندهند، با نشانی بالا بدون این که هیچ تغییری در اطلاعات گوشی یا تبلت خود بدهند و حتی نیاز به نصب تلگرام داشته باشند، از طریق سرویس وب سایتی تلگرام، آن را فعال می کنند.

۲- اگر ورود به موبایل شما نیاز به رمز داشته باشد، طبیعی است که جلوی اقدام شخص هکر گرفته می‌شود. بنابراین گذاشتن رمز ورود را بسیار جدی بگیرید.

حتما بخوانید: سی راهکار واقعی کسب درآمد به کمک کامپیوتر و اینترنت

۳- اگر در جایی هستید که هنگام ورود، موبایل‌ها را جمع‌آوری می‌کنند (مثلا در یک اداره یا یک مهمانی)، گوشی را خاموش کنید و آن را تحویل دهید.

۴- اگر صاحب کانال‌های بسیار پرمخاطب هستید، سیم کارتی مخصوص آن کانال داشته باشید و آن سیم کارت را هیچوقت روشی گوشی اصلی خود قرار ندهید. فقط با آن سیم کارت، کانال را فعال کنید و بعد سیم کارت را بردارید و در محل مطمئنی قرار دهید.

۵- گوشی خود را طوری تنظیم کنید که با صفحه قفل شده، محتوای پیامک‌ها را نشان ندهد. یعنی باید در بخش notification گوشی، گزینه مربوط به پیامک را بررسی و تنظیم کنید.

۶- هکرها به روش بالا می‌توانند به ایمیل‌های شما نیز دسترسی پیدا کنند.

حضور در دنیای اینترنت مستلزم افزایش دانش و آگاهی است. همه‌روزه سعی کنید دانش خود را بیشتر کنید.


از کجا بفهمیم که در حال حاضر، دیگران به تلگرام ما دسترسی دارند یا خیر؟

telegram sessions

در بخش تنظیمات یا Settings تلگرام خود، در بخش Privacy and Security به گزینه Show all sessions مراجعه کنید. آیا در این بخش بیشتر از یک گزینه فعال یا current session می‌بینید؟ این بدان معنی است در حال حاضر بیشتر از یک نفر دارند از تلگرام شما استفاده می‌کنند یا این که خودتان دارید از چند وسیله گوناگون (مثلا کامپیوتر، تبلت، گوشی) از تلگرام استفاده می‌کنید. تمام مواردی را که نمی‌شناسید حذف کنید تا دسترسی آنها قطع شود.

حتما بخوانید:کسب درآمد از کانال تلگرام

2 دیدگاه دربارهٔ «هک شدن تلگرام در کمتر از یک دقیقه;

دیدگاهتان را بنویسید