فرمول موفقیت در اینترنت – برای ۲۰۲۱ و همیشه

فرمول موفقیت در اینترنت چیست؟ چطور درآمد اینترنتی داشته باشم؟

بارها به این پرسش مخاطبانم در این چندماه پاسخ داده‌ام. راستش من راه‌های میان‌بر یا غیراخلاقی را نه بلد هستم و نه توصیه می‌کنم. ولی فرمول کلی موفقیت مشروع و درازمدت در اینترنت این است:

 

۱- پذیرش

بپذیرید که موفقیت، قرص و کپسول ندارد که بخوریم. فقط پینوکیو فکر می‌کرد با کاشتن پول، درخت سکه سبز می‌شود. همچنین بپذیرید که فقط خود شما مسئول وضعیت فعلی خودتان هستید و با تغییر خودتان، می‌توانید شرایط را عوض کنید.

۲- خودشناسی

ببینید در چه کاری مهارت و علاقه دارید؟ این کار می‌تواند هرچیزی باشد. دنبال مهارت عجیب و غریبی نباشید. اگر شما در کاری ماهر باشید که بخشی از جامعه نیازمند آن باشد و البته روی رشد خود کار کنید، حتما مشتری خواهید داشت.

۳- استمرار در تولید محتوای مفید و جذاب

به شکل جدی، مستمر و درازمدت شروع به تولید محتوا کنید. حتی با یک صفحه‌ی اینستاگرام، با یک کانال تلگرام. در کامل‌ترین حالت با ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی و یک وب‌سایت خوب. اگر نگاه شما به یک روز و دو روز و یک ماه محدود باشد به جایی نخواهید رسید. دست کم شش ماه باید اصولی کار کنید و زحمت بکشید تا اولین نتایج ظاهر شود.

۴- یادگیری مداوم

باید یادگیری بخشی مهم از برنامه روزانه شما باشد. درباره روش‌های بازاریابی، تولید محتوا، موفقیت در اینستاگرام، افزایش بازدید در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و … باید مطالعه داشته باشید.

۵- فایده‌رسانی

بخش عمده‌ای از محتوایی که تولید می‌کنید باید رایگان و برای فایده‌رسانی واقعی به مخاطب باشد. بخش کمتری هم برای تبلیغ محصولات و خدمات خودتان باشد.

۶- سرمایه‌گذاری برای رشد شخصی

کتاب‌های متعددی برای هدفگذاری، خودشناسی، خودسازی … بخوانید. اگر لازم است با شرکت در دوره‌های گوناگون روی خودتان سرمایه‌گذاری نمایید.

۷- اهمیت علاقه

واقعا کاری را که انجام میدهید دوست داشته باشید و کاری را که دوست دارید انجام بدهید.

۸- تکرار

بندهای سه  تا هفت را دائما تکرار کنید.

 

پانوشت یک-  اگر فکر می‌کنید موردی را از قلم انداخته‌ام شما آن را به بخش دیدگاه‌های مقاله اضافه کنید.

پانوشت دو- خودم گام سوم را درست انجام نمی‌دهم.

 

دیدگاهتان را بنویسید