۳۰ راهکار کسب درآمد (۱) مایکروسافت آفیس

دانستن مایکروسافت آفیس ضروری است

اگر قصد خوداشتغالی ندارید و فعلا ترجیح می‌دهید کارمند باشید … مجموعه آفیس را به شکل عالی بیاموزید.

مایکروسافت آفیس 2016 شاید معروف‌تر از مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس Microsoft Office نداشته باشیم و شاید بگویید همه بلد هستند با مجموعه آفیس به‌خوبی کار کنند، ولی این‌طور نیست. سال‌ها با کارمندان زیادی در ادارات و مدارس و شرکت‌ها کار کرده‌ام و باید بگویم مهارت اغلب افراد در کار با پایه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای آفیس یعنی ورد Word، اکسل Excel و پاورپوینت PowerPoint چنگی به دل نمی‌زند.

متاسفانه اغلب منشیان، دفترداران، کارمندان و حتی مهندسانی که دیده‌ام کارهای بسیار ساده و تکراری مانند نوشتن مطلب در ورد، قدری رنگ‌آمیزی و کار با فونت‌ها را بلد هستند و اگر صورت مساله قدری سخت‌تر شود، مثلا یک جدول حرفه‌ای بخواهند طراحی کنند یا یک گزارش مالی برای مدیر خود تهیه نمایند، به مشکل برمی‌خورند. حتی در همان نوشتن هم اشکالات نگارشی و املایی زیاد فارسی و انگلیسی پیش می‌آید که نمی‌دانند چگونه به‌سادگی آنها را برطرف کنند.

 

به دنبال یادگیری اکسل هستید؟ خودآموز سریع اکسل ۲۰۱۶ مرا ببینید

 

مدرک ICDL نه لازم است و نه کافی

مدرک ICDL

در کار با نرم‌افزار، مدرک مهم نیست. مساله این است که آیا در عمل می‌توانید مشکلات روزمره محیط کار را با مجموعه آفیس برطرف کنید؟ به نظر من عجیب نیست که اگر سه برنامه ورد، اکسل و پاورپوینت را خیلی خوب بلد باشید، می‌توانید تبدیل به یک منشی یا دفتردار حرفه‌ای شوید و چنان کارهای رئیس یا مدیر خود را خوب پیش ببرید که به‌هیچ‌وجه حاضر نباشد کارمندی مانند شما را از دست بدهد.

کارمند توانا و مدیر خوشحال

سه توصیه مهم

  • توصیه ۱- برنامه ارزشمند و رایگان ویراستیار را از این نشانی دانلود و نصب کنید. این برنامه به وُرد اضافه می‌شود و به طور هوشمند، اشکالات نگارشی و املایی را در برنامه word کشف و برطرف می‌کند.
  • توصیه ۲- برای اغلب کارمندان یادگیری اکسس Access ضرورت ندارد و باید با ورد و اکسل و پاورپوینت به‌خوبی کار کنند. با این حال اگر کار برنامه اوتلوک Outlook را هم فرا بگیرید و بتوانید کارهای ایمیلی شرکت خود را مدیریت کنید، یک سرو گردن از بسیاری از همکاران خود بالاتر خواهید بود.
  • توصیه ۳- هرچقدر که می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

حتما سری به این بخش هم بزنید: دوره رایگان کسب و کار آنلاین

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.

20 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۱) مایکروسافت آفیس;

  1. با سلام
    شما در این مقاله فرمودین که نرم افزار های افیس در سمت کارمندی کاربرد داره

    اما من چند وقتیه که یادگیری اکسل رو شروع کردم و دارم به صورت تخصصی اون رو دنبال میکنم
    و هدفم اینه که در اکسل به یک متخصص تبدیل شوم و بتوانم از پس پروژه های مختلف بر بیام

    به نطرتون آیا بازار کار خوبی داره که من بتونم به صورت انلاین از طریق
    سایت یا تلگرام و یا هر چیز دیگه به این هدفم برسم (یعنی در این زمینه فریلنسر باشم)
    نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • با سلام و سپاس از شما. مخاطبان این مجموعه مقالات، افراد غیرحرفه‌ای هستند. طبیعی است که اگر شما مدرس یا کاربر حرفه‌ای اکسل یا هر برنامه دیگری باشید، زمینه‌های جدیدی از درآمد برای شما ایجاد خواهد شد. همونطور که در مقالات دیگر سایت و کانالم گفتم، من اعتقادی به بازار کار خوب یا غیرخوب ندارم. برای کسی که کارش رو خیلی خوب بلد باشه، در زمینه مورد علاقه‌اش کار بکنه و باورهای صحیحی داشته باشه، همواره بازار کار وجود داره.

      پاسخ
  2. سلام من میخوام با ساخت پاور پوینت کسب در آمد کنم.آیا میشه؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنین ممنون

    پاسخ
    • سلام. چرا که نه؟ وب سایتهای خارجی هستند که کارهای قدرتمند پاورپوینتی رو میتونند به صدها نفر دیگر بفروشند. میتونید این برنامه رو آموزش بدید. میتونید اسلایدهای آموزشی درست کنید و بفروشید. طبیعتا باید توانایی خودتون رو توسعه هم بدین. چون پاورپوینت یک برنامه عمومی از مجموعه آفیس هست و اگر شما در آفیس مهارت بسیار بالایی داشته باشید، میتونید فقط از تدریس اون درآمد خوبی داشته باشید. اینها همه به این شرط هست که روی رشد شخصی خودتون کار کنید.

      پاسخ
  3. با سلام , شما میتونید بگید با استفاده از چه منابعی میشه آفیس و بصورت تخصصی یاد گرفت آخه تو شهر ما هیچ جایی نیس ک سواد کافی واسه این کار داشته باشند

    پاسخ
    • سلام بر شما. شاید براتون جالب باشه بدونید که زمانی که ما آفیس رو یاد گرفتیم این برنامه تازه وارد ایران شده بود و به جز راهنما یا help خود نرم افزار، هیچ چیز دیگری وجود نداشت. یعنی خود من این مجموعه رو کاملا خودآموز و بدون معلم یاد گرفتم. در هرحال، الان در اینترنت آموزشهای رایگان و پولی بسیار زیادی برای آفیس داریم. کافیه در گوگل بنویسید: آموزش اکسل، آموزش ورد و … تا دهها منبع آموزشی رو پیدا کنید. البته خود من آموزش اکسل 2016 رو قبلا برای اعضای کانالم ارائه داده بودم که این آموزش با قیمت 49هزار تومان موجود هست و شامل 6 جلسه تدریس با فایلهای ویدئویی و تمرینی هست.

      پاسخ
  4. سلام عرض میکنم من مدرس فیزیک هستم و میخواهم که فایل ویدیویی تدریس تولید کنم البته بطوری که صفحه لب تابم مانند تخته باشد میشه راهنماییم کنید که جه نرم افزارهایی رو یاد بگیرم و استفاده کنم ؟

    پاسخ
    • سلام. همین که متوجه علاقه خود هستید گام بسیار بزرگی است. آموزش های مرا درباره کسب و کار آنلاین به دقت ببینید. در اینترنت هم مقالات مفید فراوانی درباره روشهای تولید محتوا وجود دارد. دوره های آموزشی فراوانی هم وجود دارند، مثلا دوره کارخانه تولید اطلاعات در وبسایت مدیر سبز.

      پاسخ
  5. سلام من الان 15 سالمه و علاقه متوسطی به اکسل دارم آیا میتونم از همین سن شروع بکار کنم و کسب درامد کنم

    پاسخ
    • سلام وقت شما بخیر عرفان عزیز. بیل گیتس موسس مایکروسافت، وقتی چهارده سالش بود و امکانات کامپیوتری یکصدم الان هم نبود اولین پروژه‌های کامپیوتری خود را به مشتریان فروخت. شما که در دوره اینترنت و کامپیوتر به دنیا اومدی هم حتما می‌تونی. به شرطی که به این مساله توجه داشته باشی که دانش فنی به تنهایی باعث موفقیت نمیشه و باید حتما روی رشد شخصی و مهارتهای ارتباطی و خیلی مسائل دیگر کار کنی و از همه مهمتر این که یادگیری مستمر جزئی از برنامه همیشگی زندگی شما باشه.

      پاسخ
  6. سلام خستا نباشید من به برنامه نویسی و طراحی وب خیلی علاقه دارم و میخوام از صفر تا صدشو یادبگیرم ممنون میشم منو در این باره راهنمایی کنید و اینکه باید چه نرم افزارهایی رو یاد داشته باشم و اینکه برای طراحی وب یا برنامه نویسی باید مدرک خاصی داشته باشی؟؟

    پاسخ
  7. سلام. خیلی عالی است که علاقه خود رو می‌شناسید، ولی پاسخ به این که چه زبان برنامه‌نویسی رو یاد بگیرید در تخصص من نیست. بهتره که در این مورد در گوگل جستجو کنید و مقالات متعدد از استادان و متخصصان برنامه‌نویسی رو مطالعه کنید و در صورت لزوم مشورت هم ازشون بگیرید تا به انتخاب مناسبی برسید.

    پاسخ
  8. سلام خسته نباشید بنظر شما من که الان مدرک ICDLرا دارم و سن کمی هم دارم از چه راه هایی میتوانم در این حوضه کسب درامد کنم. ممنون می شم راهنمایی کنیید…………..

    پاسخ
    • سلام. لطفا پاسخ‌هایی رو که به دوستان دیگر در زیر همین مقاله داده‌ام ببینید: 1- هرچه بیشتر مهارت‌های خود رو افزایش بدید 2- روی تقویت مهارت‌های ارتباطی کار کنید 3- روی رشد شخصی خودتون کار کنید 4- در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید تا شناخته بشید.

      پاسخ
  9. سلام خسته نباشید، بنده ووردپرس و کم و بیش بلدم و کمی هم افیس بلدم اما میخوام هر دو رو تخصصی یاد بگیرم و روی مهارتهام کار کنم تا به کسب درآمد کنم. هدفم این هست که سایت اموزشی بسازم اما نمیدونم چجوری میشه دانشجو جذب کرد.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید