دوازده دلیل برتری وب سایت فروشگاهی نسبت به فروش در اینستاگرام و تلگرام (بخش یک)

۱- وب سایت شما مانند یک مغازه است که ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‎‌روز، بدون نیاز به حضور خود شما، باز است. در حالی که فروش اینترنتی از طریق تلگرام یا اینستاگرام نیاز به ارتباط مستقیم با شخص شما دارد.

۲- در فروشگاه اینترنتی، مشتری می‌تواند با سادگی بسیار بیشتری محصولات را ببیند. آنها را بر اساس قیمت، دسته، فروش، محبوبیت و … مقایسه کند، در حالی که در اینستاگرام یا تلگرام شما مشتری باید مدام در صفحه بالا و پایین برود و هر محصولی را به شکل مجزا بررسی کند.

۳- وب سایت خودش برای شما کار فروش، ارسال فاکتور، ثبت نام مشتری، واریز پول به درگاه بانکی و … را انجام می‌دهد. در حالی که در اینستاگرام و تلگرام شما باید حتما شماره کارت یا حساب به مشتری بدهید و تمام پیگیری‌ها را به شکل سنتی انجام بدهید.

وب سایت می‌خواهید؟ در پتج دقیقه، فرم سفارش طراحی سایت را پر کنید و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، پاسخ اختصاصی مرا دریافت نمایید.

۴- وب سایت حتی زمانی که خواب باشید برای شما کار فروش انجام می‌دهد، در حالی که تلگرام و اینستاگرام چنین قابلیتی ندارند.

۵- در فروشگاه اینترنتی، می‌توانید امکاناتی مانند حراج، مقایسه محصول، فروش ویژه، تنظیم موجودی انبار، تغییر واحد پول، تنظیم مالیات، تنظیم مرسولات پستی و … را به شکلی منسجم و سیستماتیک انجام دهید. ولی تلگرام و اینستاگرام چنین قابلیتی ندارند.

۶- در فروشگاه اینترنتی به آرشیوی کامل از مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به شکل هدفمند برای مشتریان پیامک یا ایمیل ارسال کنید. ولی تلگرام و اینستاگرام فاقد چنین مزیتی هستند.

(بخش دوم مقاله)


 

دیدگاهتان را بنویسید