یک تمرین برای رهایی

آیا وسایلی در خانه یا مغازه داری که چند سال است دست بهشان نزده‌ای یا اصلا آنها را فراموش کرده‌ای؟ لباس، ظرف، آت و آشغال‌های داخل انبار … حتی فایل‌های داخل گوشی و کامپیوتر که سال‌هاست انبار شده‌اند و کاری با آنها نداری؟

می‌دانی چه چیزی باعث شده آنها را نگه داری؟ ترس! ترس از این که نکند یک روزی به درد بخورند و پول نداشته باشی که دوباره آنها را تهیه کنی. ترس از کمبود. ترس از فقری که شاید در آینده بیاید …

نکته‌ی جالب آنجاست که اگر خود را از این بارهای سنگین بیهوده آزاد کنی، فرصت خواهی یافت که وسایل و لباس‌ها و ثروت‌های بیشتر و تازه‌تر را وارد زندگی خود کنی. با غل و زنجیر نمی‌توان پرواز کرد. وزنه‌های سنگینی و بیهوده را از دست و پایت باز کن. خوب به اطرافیانت دقت کن که فقر چقدر به افرادی که اشیای غیرضروری نگه می‌دارند نزدیکتر است.

هرچه وسایل شکسته و خراب غیرقابل‌استفاده در منزل و مغازه هست یا تعمیر کن یا دور بریز. هرچه فایل و پرونده و کاغذ غیرضروری در دفتر و مغازه داری بریز در سطل‌های بازیافت. هرچه اپلکیشن و موسیقی و فیلم و فایل هست که سال‌هاست آن‌ها را ندیده‌ای از کامپیوتر و گوشی پاک کن. سبک شو. بگذار از زیر آوار تعلقات بیهوده خلاص شوی. ببین چقدر راحت می‌شوی. چقدر لباس‌ها و وسایل بهتر خواهی خرید. چقدر برکت بیشتری وارد زندگیت خواهد شد. با رهاشدن از تعلقات بیهوده، راه را برای ورود نعمت‌های جدید باز می‌شود.

رهاشدن را تمرین کن. حتما پنج تا ده درصد درآمد ماهانه خود را ببخش که اینچنین نگران مال دنیا نباشی. مطمئن باش بیش از آن به تو بازخواهد گشت. همین هفته حین خانه‌تکانی وسایلی را که سال‌هاست استفاده نکرده‌ای در یک جعبه بگذار و تا آخر بهار به آنها فرصت بده. اگر بهار تمام شد و در آن جعبه باز نشد با خیال راحت خود را از شر آن جعبه خلاص کن!


 

2 دیدگاه دربارهٔ «یک تمرین برای رهایی;

  1. جناب کاویانی عزیز،
    خیلی ممنونم از نوشتتون. واقعا درسته و رها کردن چیز‌هایی که خیلی وقته بهشون سر نزدیم خیلی کمک میکنه. برای من، این تکنیک بیشتر در مورد افکار و ایده‌ها و این جور امور معنوی جواب داده! به محض اینکه در یک‌جا فهمدیم بدون استفاده یا غیر قابل اجرا هستن، گذاشتمشون کنار و تونستم ذهنم رو آزاد کنم برای افکار و ایده‌های نو و کاربردی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید