۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۵) محصولات دانلودی با فروش دائمی

قبلا اشاره‌‌ای به محصولات دانلودی داشته‌ام. اگر یادتان باشد در داستان‌های موفقیت، از جوانی پاکستانی صحبت کردم که تنها با ساخت یک قالب وب سایت بسیار حرفه‌ای و موفق به نام آوادا، در پنج سال اخیر ۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته است و این جریان درآمد او همچنان ادامه دارد. در دنیای امروز محصولات غیرفیزیکی زیادی هستند که می‌توان از آنها یک جریان درآمد دائمی درست کرد. بعضی از این محصولات عبارتند از:


• کتاب الکترونیکی
• متن، صوت یا ویدئوی آموزشی
• محصولات رسانه‌ای مانند فیلم و موسیقی
• جزوات و مقالات فروشی
• اپلیکیشن‌های پولی برای موبایل
• نرم‌افزارهایی که به شکل آنلاین قابل خرید و دانلود باشند
• برگزاری سمینار یا وبینار و فروش صوت و ویدئوی آن
• ساخت قالب، پلاگین، ماژول برای برنامه‌های محبوبی مانند وردپرس و فروش آن
• ساخت فایل‌های و قالب‌های گرافیکی حرفه‌ی و فروش آن
• گرفتن عکس‌های حرفه‌ای و فروش آن
• و هر محصول دیجیتال و غیرفیزیکی دیگر

برای ساخت محصولات دانلودی با فروش دائمی به نکات زیر توجه کنید

۱- در زمینه‌ای کار کنید که در آن تخصص و علاقه دارید. مثلا اگر عکاسی شما خوب است، دنبال روش‌های دیگر نباشید.

۲- اگر می‌دانید علاقه شما چیست، ولی تخصص ندارید، وقت بگذارید و مهارت خود را افزایش بدهید. مثلا اگر به کارهای گرافیکی علاقه دارید و می‌دانید که استعداد خوبی دارید هرچه سریع‌تر برنامه‌هایی مثل فتوشاپ Photoshop یا کورل دراو CorelDRAW را یاد بگیرید.
فروش محصولات دیجیتال
۳- وب سایت‌های بسیار زیادی در ایران و خارج از ایران هستند که محل خوبی برای فروش محصولات آنلاین هستند. می‌توانید یک کار درجه یک و خوب انجام دهید و آن را برای فروش در یکی از این وب سایت‌ها قرار بدهید. اگر بتوانید به روشی که قبلا گفته‌ام، محصول خود را در یک فروشگاه خارجی بگذارید می‌توانید درآمد دلاری هم داشته باشید. مثلا می‌دانیم که برای فروش اپلکیشن موبایل باید آن را در وب سایتی مانند بازار قرار دهیم. برای هرمحصولی، فروشگاه‌های ایرانی و خارجی متعددی وجود دارد که می‌توانیم با آنها کار کنیم. مثلا برای فروش قالب وب سایت، مشهورترین وب سایت دنیا تم فارِست نام دارد که مشابه آن در ایران، وب سایت ژاکت است.

۴- فکر نکنید این روش‌ها در داخل ایران جواب نمی‌دهد. همین الان افراد زیادی به این روش کسب درآمد می‌کنند و اتفاقا درآمد آنها قابل توجه است.

۵- صبور باشید. فکر نکنید امروز که محصول را برای فروش در وب سایتی قرار می‌دهید فردایش چند میلیون تومان نصیبتان می‌شود.

۶- هرچه بیشتر درباره ساخت و فروش محصولات موفق بیشتر مطالعه کنید، بخت بیشتری برای فروش محصولات خود خواهید داشت.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


9 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۵) محصولات دانلودی با فروش دائمی;

  1. سلام و سلامتی برای شما سوالی داشتم من یک خانم خاندار هستم و به طراحی سایت علاقه دارم و میخوام کسب درآمد کنم ولی تو خونه چطوری میتونم کسب درآمد داشته باشم ممنونم میشم

    پاسخ
    • با سلام و سپاس از شما. من نمی‌دونم شما در چه سطحی از معلومات کامپیوتری و زبان انگلیسی هستید، برای همین پاسخ دادن کمی دشوار هست. ولی به طور کلی، شما حتی بدون دانش کدنویسی و فقط با علاقه و پشتکار، می‌تونید با برنامه‌های قدرتمند و محبوبی مانند وردپرس طراحی وب انجام بدید. در عین حال همون‌طور که بارها در سایت و کانالم اشاره کرده‌ام تخصص کافی نیست. هرچه بیشتر در زمینه رشد شخصی کار کنید این تخصص رو بهتر می‌تونید به خدمت بگیرید. همچنین داشتن مهارت‌های پایه علم بازاریابی برای موفقیت در هر کسب و کاری ضروری هست. هیچ ناممکنی برای شما وجود نداره، مساله این هست که چقدر علاقه و پشتکار داشته باشید.

      پاسخ
  2. سلام استاد. ببخشید من سی ساله هستم و کاردانی نرم افزار هستم. میخام فقط فتوشاپ کار بشم اونم حرفه ای. در حدی که کار بیاد سراغم. البته با تلاش. باورم اینه یروزی دعوت نامه از خارج کشور برام میفرستن. لطفا یک منبع آموزش قوی فتوشاپ به من معرفی کنید.
    باتشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید