۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۷) بازی های کامپیوتری

بازی های کامپیوتری را به‌عنوان یک صنعت بسیار پول‌ساز دست‌کم نگیرید!

بازی Pokémon GO که فقط با یک ایده‌ی خلاقانه و درخشان، بیشتر از ده‌ها واحد صنعتی پول پارو می‌کند درآمد روزانه بیش از یک‌میلیون دلار برای سازندگان خود دارد! یعنی به زبان ساده، روزی بیش از ۴ میلیارد تومان. درآمد این بازی آن ظرف فقط یک‌سال از تاریخ شروع، از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

این را مقایسه کنید با درآمد کارخانه‌ها و صنایعی که با هزینه‌ی زیاد و زحمات طاقت‌فرسا و نیروی کار فراوان راه‌اندازی می‌شوند و مدت‌ها طول می‌کشد که به سوددهی برسند (البته اگر برسند.)

بازی clash of clans هم که قدری تب آن فروکش کرده است درآمد روزی بیش از یک‌میلیون دلار درآمد برای سازندگان داشت و در همین ایران خودمان، کاربرانی بودند که اکانت‌های خود را باقیمت‌های گزاف چندین میلیون تومانی خریدوفروش می‌کردند.

درآمد روزانه‌ی بازی پوکمون گو، بیش از روزی یک میلیون دلار است.

عجیب نیست که معتبرترین شرکت نرم‌افزاری دنیا یعنی مایکروسافت که اصلاً کاری با سخت‌افزار نداشت، خیلی زود اهمیت این بازار را درک کرد و از سال ۲۰۰۱ شروع به تولید سخت‌افزار یا همان کنسول بازی Xbox کرد که از این بازار پول‌ساز جا نماند.

هدف من از این مقاله تشویق جوانان به بازی کامپیوتری نیست، اما اگر یک خوره‌ی تمام‌عیار بازی‌های کامپیوتری هستید و گمان می‌برید در این کار بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنید، دست‌کم می‌توانید این علاقه‌ی خود را تبدیل به درآمد هم بکنید. این هم چند روش و راهکار:

۱- ساخت اپلیکیشن‌های بازی کامپیوتری (طبیعتاً در این مسیر نیاز به یک گروه خلاق و قوی دارید. داستان‌پردازی، گرافیک، موسیقی، برنامه‌نویسی، بازاریابی و …) ولی اگر موفق بشوید که محصولی فوق‌العاده تولید کنید، به زحماتش می‌ارزد.

۲- داشتن کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام پرمخاطب درباره بازی‌های کامپیوتری و کسب درآمد از آن.

حتما سری به این بخش هم بزنید: دوره رایگان کسب و کار آنلاین

۳- راه‌اندازی کانال تصویری ویدئویی برای اشتراک‌گذاری تجربیات (آموزش صوتی من درباره‌ی داستان پیودی پای را بشنوید.)

۴- راه‌اندازی وب سایت‌های پرمخاطب بازی کامپیوتری که در آن تحلیل بازی، توضیح بازی، ترفندها و کدهای رمز بازی‌ها و … ارائه شود.

۵- راه‌‌اندازی انجمن‌ها یا کانال‌های تخصصی برای بحث و تبادل‌نظر گیمرها…

۶- شرکت در مسابقات بزرگ و بین‌المللی و بسیار حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری.

۷- ثبت‌نام در وب‎‌سایت‌هایی که برای بازی‌های زنده و حرفه‌ای پول می‌پردازند.

۸- خریدوفروش اکانت‌های بازی.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


1 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۷) بازی های کامپیوتری;

دیدگاهتان را بنویسید