شش گام عملی رسیدن به درآمد دلخواه

مدتی است از جوانان مخاطب کانال و وب سایت، پیام‌ها و ایمیل‌هایی دریافت می‌کنم که می‌گویند ما فلان دانش و مهارت تخصصی را داریم، ولی درآمدی نداریم یا نمی‌دانیم چه کنیم. پاسخی که همیشه به این دوستان می‌دهم آنست که برای رشد شخصی و توسعه‌ی مهارت‌های خود وقت بگذارند. داشتن تخصص ضروری است، ولی هرگز کافی نیست. در جهان امروز نمی‌توان بدون مطالعه و آموزش مستمر، به موفقیت پایدار رسید.

به عنوان مثال، مربی یا مشاوری را نمی‌شناسم که درباره‌ی موفقیت مالی صحبت کند و از کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نام نبرد. این کتاب عصاره‌ی ۲۵ سال مصاحبه‌ی «ناپلئون هیل» با صدها انسان ثروتمند و موفق در نیمه‌ی اول قرن بیستم است. افرادی مانند ادیسون، گراهام بل، هنری فورد و … اصول ذکرشده در این کتاب، هم‌اکنون نیز در زندگی ما قابل استفاده است.

البته این کتاب را نمی‌توان خلاصه کرد و باید آن را با خود داشته باشید و بارها و بارها بخوانید، با این حال دستورالعمل شش‌مرحله‌ای زیر را به عنوان بخشی از کتاب ذکر می‌کنم. فرمولی کاربردی برای رسیدن به درآمد دلخواه:

  1. به شکل کاملا دقیق، در ذهن خود مشخص کنید چقدر درآمد می‌خواهید؟ (مثلا ماهی ۳۰ میلیون تومان)
  2. دقیقا مشخص کنید در ازای رسیدن به این درآمد، حاضرید چه بدهید؟ (مثلا حاضرم آموزش ببینم، مطالعه کنم، شغلم را عوض کنم، سفر بروم، سحرخیز شوم، شهرم را عوض کنم …..)
  3. دقیقا مشخص کنید در چه روزی می‌خواهید به این درآمد برسید؟ (مثلا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹)
  4. طرحی برای رسیدن به این موفقیت بچینید و بلافاصله اولین گام آن را آغاز کنید. (این کار حتی می‌تواند شروع مطالعه‌ی همین کتاب، زنگ زدن به یک شرکت، ارسال یک ایمیل، حضور در یک دوره‌ی آموزشی … باشد. مهم آنست که بدون تردید وارد عمل شویم.)
  5. تمام چهار مورد بالا را به شکل یک متن چند خطی یادداشت کنید. (چه بهتر که این متن را روی یک کاغذ همیشه همراه خود داشته باشید و مرتب آن را ببینید.)
  6. هر شب پیش از خواب و هرروز هنگام بیدارشدن، متن خود را (ترجیحا با صدای بلند) بخوانید. این کار باید با حس و اشتیاقی انجام شود که گویا هم‌اکنون به این مبلغ رسیده‌اید.

 

گام‌های بالا ضمیر ناخودآگاه شما را برای رسیدن به هدف برنامه‌ریزی خواهند کرد. در عین حال، دقت کنید که این شش مرحله باید در کنار سایر آموزش‌های کتاب استفاده شوند تا دلیل موثربودن آنها را درک کنید.


 

دیدگاهتان را بنویسید