بندبازی بر فراز دره سیلیکون

جایی را تصور کنید که گوگل، یاهو، اینتل، اچ پی، اوراکل، سیسکو، اپل … همه آنجا حضور دارند. دره سیلیکون یا سیلیکون‌ولی Silicon valley در سن‌هوزه کالیفرنیا همانجاست. ته دنیای کامپیوتر! محل حضور غول‌ها. البته شرکت‌های نوپایی که می‌خواهند غول شوند هم در آنجا دفتری دست و پا می‌کنند تا به‌تدریج رشد کنند و سری میان سرها درآورند.

هفته‌ی پیش از یکی از دوستان موفق ایرانی «سیلیکون ولی» به من پیشنهاد یک همکاری مشاوره داد که برایم بسیار ارزشمند است و آن را فصل جدیدی در رشد کاری خود می‌دانم. درست است که تا کنون به ده‌ها ایرانی خارج از کشور مشاوره داده‌ام، ولی هیچیک از آنها خودش در قلب دنیای کامپیوتر نبوده است.

این که مدت‌ها توسط شخصی حرفه‌ای در دره سیلیکون رصد شده‌ام و واجد همکاری و مشاوره تشخیص داده شده‌ام برایم بسیار ارزشمند است و مسئولیت مرا دوچندان می‌کند. خود را مانند بندبازی تصور می‌کنم که فرصت یافته بر فراز دره‌ای مشهور، نمایشی اجرا کند. سپاسگزار خداوند هستم و می‌دانم که باید بیشتر بخوانم، بیشتر تلاش کنم و بیشتر بیاموزم تا این فرصت اولیه، تبدیل به فرصت‌ها و تجارب بسیار بیشتر و ارزشمندتر شود.

باز هم تاکید می‌کنم که اگر قصد دارید در جنبه‌ی آنلاین کسب و کار خود موفق باشید و برند شخصی خود را هم تقویت کنید، باید برای تولید محتوا به عنوان یک ضرورت، ارزش قائل باشید. اگر من چندین سال به شکل مستمر محتوا تولید نمی‌کردم امکان نداشت چنین فرصتی برایم فراهم شود. برای تولید مستمر محتوا در کسب و کار خود وقت و هزینه صرف کنید تا به‌تدریج اثرات آن را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید