۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۴) تولید محتوا

آیا می‌توانید خوب بنویسید؟ درس انشا را دوست داشته‌اید؟ می‌دانید درصد بسیار کمی از مردم نویسندگان خوبی هستند؟ اگر توانایی تولید محتوا دارید می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

شاید جالب باشد بدانید در کار وب سایت، مشتریانی داشته‌ام که حتی پس از گذشت چهار ماه از توافق اولیه، نتوانسته‌اند متن لازم برای وب سایت خود را تهیه کنند و در اختیار من قرار بدهند. این به آن دلیل نیست که آنها در کار خود تخصص یا سواد ندارند، بلکه به این دلیل است که نمی‌توانند خوب بنویسند.

پس از سال‌ها کار آنلاین، از روی تجربه و به‌جرات می‌گویم که یکی از مهم‌ترین دلایل افتتاح دیرهنگام یک وب سایت یا موفق‌نشدن یک وب سایت ضعف «انشا نویسی» کارفرماست و چقدر حیف است که حتی در مدارس، دیده می‌شود که درس انشا را کم‌ارزش قلمداد می‌کنند و به‌راحتی ساعت آن را در اختیار دروس دیگر می‌گذارند.

عجیب نیست که این روزها، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که برای وب سایت آنها محتوا تولید کنند. شما با داشتن قدرت نویسندگی خوب خود و قدری تجربه مختصر در کار با پشت صحنه وب سایت‌ها، می‌توانید مدیریت محتوایی یک وب سایت را به دست بگیرید و درآمد مناسبی داشته باشید.

چند توصیه

۱- در اینترنت به دنبال وب سایت‌هایی باشید که تولید محتوا می‌کنند. با آنها همکاری بکنید یا این که شخصا به عنوان یک آزادکار، در وب سایت‌های بازار کار آنلاین عضو شوید و برای کارفرمایان محتوا تولید کنید.

۲- با طراحان وب یا افرادی که کار بهینه‌سازی وب سایت و سئو انجام می‌دهند همکاری کنید.

۳- انگلیسی خود را تقویت کنید که علاوه بر تولید محتوا، ترجمه‌ی محتوا هم انجام دهید.

۴- مهارت‌های نگارشی خود را بهبود دهید.

۵- حتما روش کار با محبوبترین برنامه وب سایت‌های محتوایی، یعنی وردپرس (در حد درج مقاله و مطلب) را فرا بگیرید.

۶- اگر می‌توانید با یک وب سایت، وبلاگ، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا صفحه لینکدین خوب داشته باشید که مهارت‌های خود را به دیگران اعلام کنید.
برای روزنامه‌ها، مجلات، کانال‌های تلگرام، وب سایت‌های علمی یا خبری (بسته به توان و علاقه خود) مطلب تهیه کنید.

۷- مهارت تایپ خود را تقویت کنید.

۸- مهارت نوشتن مقالاتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه‌ای را فرا بگیرید. معمولا وب سایت‌ها نیاز به مقالاتی با این تعداد کلمات دارند.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


دیدگاهتان را بنویسید