دوازده دلیل برتری وب سایت فروشگاهی نسبت به فروش در اینستاگرام و تلگرام (بخش دو)

(مطالعه شش مورد اول)

۷- در فروشگاه اینترنتی، امکان فروش محصولات دانلودی (مانند صوت، کتاب صوتی، کتاب الکترونیکی …) وجود دارد که مشتری بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، امکان دانلود آنها را خواهد داشت. در حالی که در تلگرام و اینستاگرام چنین امکانی وجود ندارد.

۸- در فروشگاه اینترنتی، از مزایای جنبی خود وب سایت مانند درج مقالات، تبلیغات، معرفی شخص و شرکت، پشتیبان‌گیری منظم از محصولات و …. بهره‌مند هستید، در حالی که تلگرام یا اینستاگرام شما اصولا فاقد چنین ظرفیت‌هایی هستند.

۹- خدمات جنبی که در فروشگاه اینترنتی می‌توانید به مشتریان ارائه دهید بسیار زیادتر است. مثلا برای مشتری امکان مقایسه، خواندن نظرات مشتریان دیگر، امتیاز محصول، دیدن یک ویدئو و شنیدن صوت آموزشی، دیدن تصاویر دیگر از محصول، ارسال پیام و تیکت برای شما … نیز فراهم است.

وب سایت می‌خواهید؟ در پتج دقیقه، فرم سفارش طراحی سایت را پر کنید و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، پاسخ اختصاصی مرا دریافت نمایید.

۱۰- در تلگرام و اینستاگرام باید برای هر مشتری به شکل جداگانه زمان صرف کنید. در حالی که اگر در فروشگاه اینترنتی شما همزمان صد نفر هم خرید بکنند، تمام کارها به شکل اتوماتیک توسط خود وب سایت انجام می‌شود و شما هیچ وقت و انرژی صرف امور ثبت نام، ثبت سفارش، پرداخت و دریافت آنلاین … انجام نمی‌دهید.

۱۱- در فروشگاه می‌توانید امکانات جالبی مانند تخصیص پورسانت به افراد بازاریاب، سیستم‌های ارجاع (referral) و … تعریف کنید. در حالی که در تلگرام و اینستاگرام اصولا به شکل اتوماتیک امکان پیاده‌سازی برنامه‌های پورسانت وجود ندارد.

۱۲- فروش از طریق وب سایت، به کار شما اعتبار و به مشتری شما اطمینان خاطر می‌دهد. این مهم هرگز از طریق تلگرام یا اینستاگرام حاصل نمی‌شود. فقط اگر یک شخصیت مشهور (مثلا یک بازیگر یا خواننده‌ی نام‌آشنا) باشید اینستاگرام شما می‌تواند اعتباری در حد وب سایت برایتان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید