۹ ترفند و توصیه برای بازاریابی بهتر با اینستاگرام

این مقاله را برای وب سایت DrCRM ترجمه و بازنویسی کرده‌ام.
نمی‌دانم از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید یا خیر، اما اگر استفاده می‌کنید این ۹ توصیه به کارتان می‌آید:

۱- عکس‌های مورد پسند مخاطب بگذارید. یعنی تصاویری انتخاب کنید که کاربران علاقه پیدا کنند آن را به اشتراک بگذارند و بپسندند. (لایک کنند.) مثلا یک تصویر جذاب از محیط کاری شرکت خودتان بگذارید.

۲- عکس باکیفیت بگذارید. سعی کنید بهترین عکس ممکن را استفاده کنید. استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند VSCO Cam (نسخه IOS، نسخه Android) برای تغییر روشنایی و کیفیت تصویر و برش مناسب عکس می‌تواند به بهبود کیفیت آن کمک کند. هرچند اینستاگرام از عکس‌های مستطیلی پشتیبانی می‌کند، اما توصیه ما آن است که از عکس‌های مربعی استفاده کنید. ابزار InstaSize (نسخه IOS، نسخه Android) می‌تواند به کمک شما بیاید.

۳- روی عکس، متن بنویسید. اگر بخواهید به توصیه ۱ عمل کنید، مگر چند عکس از محیط کاری می‌توان گذاشت؟ اگر محصولات و خدمات شما چندان بصری نیستند، یک راه خوب این است که حرف باارزشی را به کمک ابزارهای گرافیکی و طراحی به بینندگان ارائه کنید. مثلا یک سوال مناسب را روی تصویر مناسب قرار دهید و به صورت عکس منتشر کنید تا بینندگان اینستاگرام شما، درگیر موضوع شوند.

نگران ارائه طرح‌های متفاوت نباشید. ثبات قدم در اینستاگرام خوب است. قالب کلی را حفظ کرده، تصویر و متن را به‌تناوب تغییر دهید.

۴- از Caption به‌خوبی استفاده کنید. به کمک متن‌های جذاب که می‌توان همراه عکس منتشر کرد، نوعی وبلاگ‌نویسی و داستان‌گویی را تجربه کنید. اپلیکیشن‌هایی مانند Hemingway می‌تواند به درست‌نویسی شما کمک کند.

۵- حواستان به هش‌تگ‌های داغ باشد! ببینید کدام هش‌تگ‌ها محبوب‌تر هستند. (اصطلاحا trend می‌شوند.) این کار را ابزار جستجوی اینستاگرام (Search and Explore feature) می‌توان انجام داد. پیش از ارسال یک تصویر جدید، نگاهی به موضوعات داغ روز بیاندازید.

۶- محتوایی را که کاربران تولید کرده‌اند منتشر کنید. اگر کاربری عکسی از محصولات شما منتشر کرده، آن را بازنشر کنید. همچنین می‌توانید هش‌تگ ویژه‌ای برای برند خود ایجاد کنید و از کاربران بخواهید آن تگ را استفاده کنند. اپلیکیشن Regram (ویژه IOS) هم کمک بدی نیست.

۷- یک لینک قابل ردیابی در پروفایل خود قرار دهید. از تنها ابزار لینکی که در بخش پروفایل خود دارید خوب استفاده کنید. گاهی برخی وب سایتها برای هر تصویر جدید خود در اینستاگرام، لینک پروفایل را تغییر می‌دهند! حرف ناگفته‌ای باقی بگذارید که کاربران روی آن لینک کنند و بقیه مطلب را ببینند. از ابزارهایی کوتاه‌سازی لینک مانند Bitly وGoogle’s URL Shortener استفاده کنید تا URLهای مخصوص خود ایجاد کنید.  از Google URL Builder استفاده کنید و پارامترهای UTM خود را اضافه نمایید تا کلیک‌ها را با Google Analytics بتوانید برسی کنید.

۸- تصاویر را در زمان مناسبی منتشر نمایید. مهم است که انتشار تصاویر در زمانی باشد که مخاطبان بیشتری مشغول دیدن اینستاگرام خود هستند. ابزارهایی مانندViralTag می‌تواند به مدیریت و زمانبندی بهتر کمک کند. Latergramme هم ابزار دیگری برای زمانبندی اینستاگرام است. این برنامه قادر به آپلود عکس از کامپیوتر هم هست و دیگر لازم نیست برای آپلود تصویر حتما از گوشی یا تبلت استفاده کنید.

۹-  با مخاطب تعامل داشته باشید. مطمئنا تعامل، امری حیاتی در شبکه‌های اجتماعی است. بخش زیادی از کاربران اینستاگرام زیر ۳۰سال دارند. مطلبی ارائه کنید که برای آنها جذابیت داشته باشد. مثلا یک فراخوان یا چیزی شبیه آن. به شیوه‌های خلاقانه، کاربران را درگیر فعالیت خود کنید.

 

ترجمه: علی‌ اکبر کاویانی

منبع: سایت Social Media Examiner

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM


دیدگاهتان را بنویسید