۳ راهکار برای استفاده موثر از پروفایل لینکدین برای خود و محل کارمان

ترجمه و بازنویسی برای وب سایت DrCRM

آیا پروفایلی که در لینکدین دارید، جایگاه شما را در شرکت تقویت کرده؟ دوست دارید با این پروفایل، کاری کنید که وجهه‌ی بهتری برای کسب و کار خودتان ایجاد کنید؟ بسیاری فکر می‌کنند که لینکدین جایی است که در آن به دنبال شغل یا مشتری می‌گردیم. ولی در لینکدین می‌توانیم چهره‌ای تاثیرگذار از خودمان و کارمان به وجود بیاوریم. این هم سه راهکار برای استفاده موثر از پروفایل لینکدین:

۱- پیام‌های شخصی خود را با پیام‌های شرکت خود هم‌راستا کنید.

شرکت‌های زیادی به کارکنان خود می‌گویند که فلان پیام و تبلیغ و مطلب را در پروفایلت بگذار. یعنی دستور از بالا به پایین صادر می‌شود. این راهکار، مقاومت ایجاد می‌کند. به جایش به روش‌های دیگری فکر کنید. مثلا:

 

مطالب خود و شرکت را با هم ترکیب کنید

اگر بخشی از مطالب وب سایت شرکت را در پروفایل خود کپی پیست کنید، در بیننده پروفایل اعتماد ایجاد نمی‌کند. به جایش ایده‌ها و عبارات کلیدی را مورد استفاده قرار دهید. تصویر کناری، مثالی از پروفایل یکی از نیروهای اجرایی شرکت Dell است. ببینید که چطور به شکلی هوشمندانه نظرات شخصی خود و دیدگاه‌های کلان شرکت را مخلوط کرده است.

به همکاران خود کمک کنید

به پروفایل همکاران خود سر بزنید و ببینید چه می‌کنند. از محتویات آنها ایده بگیرید. پیام‌های آنها را پسند (لایک) کنید و به اشتراک بگذارید. این روشی آسان و مناسب برای گسترش پیام‌های شرکت و همکاران در شبکه اجتماعی است.

 

۲- نقش خود را در سازمان به شکلی کاملا مشخص بیان نمایید

اصلا فکرش را هم نکنید که مردم می‌دانند شغل شما چیست. هرچه شرکت شما بزرگتر باشد، فهم این مساله برای دیگران دشوارتر می‌شود. طوری پروفایل خود را بنویسید که دیگران بدانند کار شما چیست و در چه زمینه‌ای می‌توان از شما کمک گرفت.
شاید در شبکه‌های اجتماعی پروفایل ما قدری غیررسمی‌تر و متفاوت‌تر با کارمان باشد، ولی مهم است که افراد بدانند تخصص شما چیست و برای چه نیازهایی می‌توانند با شما تماس بگیرند.

با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنید

به دقت بررسی کنید که باید با چه کسانی به شکل آنلاین در ارتباط باشید. همکاران داخلی، مشتریان خارج از شرکت …
از فضای سربرگ استفاده کنید و به سوالات احتمالی افراد درباره کار خود پاسخ دهید. مثلا یک تصویر جذاب که در چند جمله کسب و کار شما را توضیح دهد و یک لینک برای دیدن توضیحات بیشتر داشته باشد.
از واژگان کلیدی در پروفایل خود استفاده کنید. فرض کنید که به جای طراحی سئو برای وب سایت، دارید یک سئو برای انسان‌ها طراحی می‌کنید. دوست دارید جستجو برای چه واژگانی افراد را به پروفایل شما هدایت کند؟

ایده‌های خود را منتشر نمایید

اگر از افراد دست به قلم هستید و می‌توانید به طور مرتب مطلب بنویسید حتما این کار را بکنید تا افراد بیشتری پیگیر (follower) پروفایل شما باشند.

۳- شبکه ارتباطی خود را تقویت کنید و آن را توسعه دهید

طبیعتا این کار زمان‌بر است. ولی اهرم پرقدرتی است که نام شما و شرکت شما را جلوی چشم همه ظاهر می‌کند. از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

با کاربران داخل و خارج از محل کار خود خود تعامل داشته باشید

ارتباط داشتن با همکاران داخلی شرکت امری طبیعی است، ولی باید با افراد خارج از شرکت تعامل داشته باشید. مثلا می‌توانید در چند گروه مرتبط عضو شوید و در بحث‌ها مشارکت داشته باشید.

محتویات مربوط به شرکت را به‌اشتراک بگذارید

فکر نکنید که فقط تویتر و اینستاگرام مناسب هستند و در لینکدین کلاس کار شما پایین می‌آید! اگر شرکت شما صفحه لینکدین دارد، گاهی پیام‌های شرکت را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال مایکروسافت رادر نظر بگیرید. این شرکت در لینکدین ۲۰۰هزار پیگیر (فالور) دارد ولی اگر ۱۲۰هزار نفر کارکنان مایکروسافت هم اقدام به بازنشر محتویات صفحه اصلی مایکروسافت کنند، از نظر تئوری این شرکت می‌تواند پیام خود را به تمام کاربران لینکدین برساند.

 

ترجمه: علی اکبر کاویانی

منبع: socialmediaexaminer

 


دیدگاهتان را بنویسید