دو اقدام ساده برای کسب درآمد بیشتر در کسب‌وکارهای غیرکامپیوتری

در کسب‌وکارهایی مانند من که طراح وب و مشاور امور کامپیوتری هستم، صدها و بلکه هزاران رقیب توانمند وجود دارند که همگی دانش بسیار مناسبی در استفاده از اینترنت دارند. ولی اگر کسب‌وکار شما غیرکامپیوتری یا سنتی است، می‌توانید خیلی سریع‌تر و ساده‌تر، از رقبا پیشی بگیرید. در حقیقت سنتی‌بودن کسب‌وکار شما یا سنتی‌بودن باورها و روحیات رقبای شما، می‌تواند امتیاز بزرگی برایتان فراهم کند.

تعمیرکار، هنرمند، معلم خصوصی، مشاور، وکیل، پزشک، فروشنده‌ی مصالح، خرده‌فروش، عمده‌فروش، فروشنده‌ی لوازم‌خانگی، مبل، موکت، پرده، عکاس و فیلم‌بردار، مترجم … فرق نمی‌کند شغل شما چه باشد.

مردمان بسیاری با جستجو در اینترنت به دنبال کالا یا خدمات خوب می‌گردند و چه‌بهتر که شما را در اینترنت پیدا کنند و با شما تماس بگیرند. اگر در دنیای اینترنت وجود نداشته باشید، مشتریان بالقوه‌ی بسیاری را از دست می‌دهید.

۱- یک کانال تلگرام یا اینستاگرام (یا هردو) داشته باشید و در این کانال، مطالبی مفید مربوط به کسب‌وکار خود درج کنید؛ مثلاً اگر معلم خصوصی هستید، هفته‌ای چند نکته‌ی درسی یا کنکوری در آن قرار بدهید. واقعا شگفت‌آور است که بسیاری از مردم، این فرصت رایگان را از دست می‌دهند. معلمان خصوصی بسیار توانمندی را دیده‌ام که از کمی شاگرد می‌نالند و حاضر نیستند حتی یک وبلاگ یا کانال رایگان داشته باشند و ظرف چند ماه، مشتریان بسیار بیشتری برای خود ایجاد کنند.

می‌دانید تا کنون من یا همسرم چندبار در اینستاگرام به دنبال کالا یا خدمات مورد نظر خود بوده‌ایم و با افرادی تماس گرفته‌ایم که در اینستاگرام صفحه‌ی مناسبی داشته‌اند؟ روزی هزاران بار چنین اتفاقی می‌افتد و اگر شما به فکر نباشید، یعنی میدان را به رقبای خود واگذار کرده‌اید.

۲- اگر بودجه ندارید، یک وبلاگ شخصی رایگان ایجاد کنید و به‌طور منظم در آن مطالب مفید و آموزشی مرتبط با کار خود قرار بدهید و اگر قدری بودجه هم دارید، یک وب سایت ارزان که با برنامه‌ی وردپرس طراحی شده باشد ایجاد کنید و به‌طور منظم در آن مطلب بگذارید.

شاید فکر کنید که کارهای بالا را که همه بلد هستند و انجام می‌دهند، اما این‌طور نیست. افرادی که اهل پشتکار باشند، روحیه کمک به دیگران داشته باشند و به‌طور منظم و پیوسته، محتوای مفید به دیگران ارائه کنند بسیار کم هستند.

من با افراد زیادی کارکرده‌ام که فرصت، علاقه یا توان این را که حتی ماهی یک مطلب مفید هم در وب سایت یا کانال خود بگذارند ندارند و کمابیش ظرف کمتر از یک‌سال وب سایت یا کانال خود را تعطیل می‌کنند. شما از این عدم پشتکار دیگران، به نفع خود استفاده کنید و ظرف تنها چند ماه، اثرات مفید آن را در کسب‌وکار خود خواهید دید.

مجموعه ۳۰ راهکار واقعی برای کسب درآمد به کمک اینترنت و کامپیوتر را که برای شما تهیه کرده‌ام مطالعه کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید