آیا در تقویم سال جدید، دنبال روزهای تعطیل هستی؟

نمی‌دانم آخرین باری که روزهای تعطیل تقویم سال را نگاه کرده‌ام چه زمانی بوده! اصلا دانستنش برایم مهم نیست. اگر از افرادی هستی که پیش از شروع سال، روزهای تعطیل سال را بررسی می‌کنی که ببینی کدام روزها قرار است سر کار نروی و از این بابت دلت شاد می‌شود، معنی ساده‌اش این است که شغلت را یا وضعیت موجود زندگی‌ات را یا رشته‌ی تحصیلی دانشگاهی‌ات را دوست نداری.
*
اگر از این دسته هستی از صمیم قلب امیدوارم که روی خودت کار کنی، خودت را بشناسی، علاقه‌هایت را بشناسی، بر ترس‌هایت چیره شوی، محیط کار کسل‌کننده‌ات را که فقط به خاطر یک حقوق ثابت (و معمولا کم) به آن چسبیده‌ای رها کنی و بروی دنبال علاقه‌هایت. با پستی و بلندی و سختی و آسانی‌هایش درگیر شوی و خوشحال باشی که داری «زندگی» می‌کنی. هرچند وقتی واقعا دنبال علاقه‌هایت باشی، شادی و سلامتی و انرژی و پول هم خواهند آمد.
*
این کار سخت است. مربیان موفقیت می‌گویند ۱۰ درصد افراد شجاعت رفتن به دنبال علاقه‌ها و رویاهای خود را دارند. آرزو می‌کنم که تو هم یکی از این افراد شجاع باشی و «زندگی» کنی، به شکلی که خودت دوست داری. به شکلی که رئیس خود باشی. کارفرمای خود باشی. روز تعطیل و غیرتعطیل برایت بی‌معنا شود و همواره از لحظات خود لذت ببری. آمین!


دیدگاهتان را بنویسید