باوری به فاصله‌ی استرالیا تا کانادا

در سالی که گذشت به هم‌وطنانی مشاوره دادم که هرکدام در گوشه‌ای از دنیا بودند. به جز ایران خودمان، مشاوره‌هایی برای دوستانم در استرالیا، امارات، ترکیه، آلمان، انگلستان، امریکا و کانادا داشتم. طبیعی است که طراحان وب بسیار بهتری از من هم در ایران و هم در آن کشورها وجود دارند. اما به لطف خدا این توفیق را داشتم که از چهار قاره‌ی دنیا مشتری و مخاطب داشته باشم.

دلیل این امر بسیار ساده و در عین حال بسیارعمیق است: من روی باورهایم کار می‌کنم.

سال گذشته همین روزها برایتان نوشتم که بهترین سرمایه‌گذاری، آنست که روی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. «جیم ران» که استاد بسیاری از مربیان مشهور موفقیت مانند آنتونی رابینز و دارن هاردی است، می‌گوید به جای آنکه وقت زیادی صرف شغلتان بکنید، وقت زیادی صرف خودتان بکنید. اگر شما رشد کنید، کسب و کارتان هم رشد می‌کند.

در سال گذشته زمان زیادی صرف تغییر باورهایم و مطالعه و خودآموزی کردم. تغییر باورها منجر به تغییر نتایج می‌شود. من این باور را عمیقا در خود پرورش دادم که «از همه‌جای دنیا می‌توانم مشتری داشته باشم و هیچ فاصله‌ی جغرافیایی و فیزیکی مانع جذب مشتری نیست.»

پس دلیل تماس‌هایی که از خارج از کشور دارم، انعکاس باورهای درستی است که در درون من تقویت شده است. طبیعتا ده‌ها باور مثبت دیگر هم هست که باید در خود پرورش دهم. اگر باور کنیم که می‌توانیم، هیچ محدودیتی برای موفقیت هیچیک از ما نیست. این یک مسیر بی‌پایان است و تا پایان عمر می‌توان روی اصلاح باورها کار کرد. من هم در بخشی از این مسیر هستم و آن را ادامه خواهم داد.

فراموش نکنید که باورهای شما، تمام زندگی شما را می‌سازند. اگر من و شما بخواهیم، عوامل بیرونی کمترین نقش ممکن را در موفقیت ما دارند. همه‌چیز به خود ما بستگی دارد. اگر باور کنیم ناتوانیم، ناتوان خواهیم شد. اگر باور کنیم خلاقیم خلاق خواهیم شد. اگر باور کنیم فراموشکار هستیم، فراموشکار خواهیم شد. اگر باور کنیم موفقیت متکی به پارتی است، همین را تجربه خواهیم کرد. اگر باور کنیم خداوند کفایت می‌کند، دست بخشنده‌ی خداوند را در زندگی خود خواهیم داد. اگر باور کنیم لایق ثروت و سعادت هستیم ثروت وسعادت به سمت ما خواهند آمد …

*

اگر زیرک باشیم در سال جدید بهترین باورها را انتخاب خواهیم کرد. سلامتی، شادی، ثروت، موفقیت، روابط اجتماعی عالی، دوستان و همراهان گرانقدر، حال خوب، احساس معنوی دلپذیر … همگی در دسترس من و تو هستند … به شرطی که باور کنیم.

سال نو را پیشاپیش به همه‌ی شما عزیزان و همراهان شادباش می‌گویم. دوست‌دار همه‌ی شما، علی اکبر کاویانی


 

دیدگاهتان را بنویسید