۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۱) Affiliation

Affiliation چیست؟

برای این واژه معادل‌های گوناگونی در زبان فارسی وجود دارد. مثلا بازاریابی رابطه ای، بازاریابی مشارکتی و … ولی مساله کلی این است که شما برای دیگران تبلیغ می‌کنید و در ازای فروش کالا یا خدمات آنها، درصد می‌گیرید.

مثال واقعی

مثلا فرض کنید یک وب سایت، بسته‌های آموزشی خاصی می‌فروشد و بخشی برای فروش مشارکتی یا affiliation هم دارد. شما در آن بخش عضو می‌شوید. یک لینک یا بنر تبلیغاتی به شما داده می‌شود. شما آن لینک یا بنر را در وب سایت، وبلاگ، داخل ایمیل، خبرنامه، کانال تلگرام یا اینستاگرام، بین پاراگراف‌های مقالات وب سایت و … قرار می‌دهید و دیگران را تشویق به خرید آن محصول یا کالا می‌کنید. اگر کسی با کلیک روی لینک یا بنر شما، از آن وب سایت خریدی بکند، درصدی به حساب شما واریز خواهد شد.

بنابراین اگر وب سایت، وبلاگ، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا هر رسانه آنلاین و پربیننده‌ی دیگری دارید، بک راه کسب درآمد آن است که در فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر مشارکت کنید.

بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های پربیننده، به‌ویژه آن‌ها که وب سایت‌هایی برای بررسی و تحلیل تخصصی دارند، از این روش کسب درآمد می‌کنند. مثلاً شخصی که در کار طراحی وب سایت یا تحلیل خدمات هاستینگ است، می‌تواند affiliate شرکت‌های مختلف هاستینگ شود و با ارجاع دادن افراد به آن سایت‌ها، درآمد کسب کند.

در ایران هم سایت‌های زیادی از این روش استفاده می‌کنند تا محصولات خود را بیشتر بفروشند. این بار اگر وارد وب سایتی شدید، به این مسئله دقت کنید که آیا آن وب سایت بخشی به نام «کسب درآمد با ما، کسب درآمد از طریق ما، بازاریابی برای ما» و … دارد؟

با عضویت رایگان در چنین بخش‌هایی و تبلیغ برای سایت‌های دیگر، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

توجه به نکات زیر ضروری است

۱- مردم از دیدن وب سایت‌هایی که بمباران تبلیغاتی می‌کنند خوششان نمی‌آید. در تبلیغات، اعتدال را رعایت کنید. گوگل هم به وب سایت‌هایی که فقط با هدف نمایش تبلیغ فعالیت می‌کنند میانه خوبی ندارد و به آن‌ها نمره منفی می‌دهد.

۲- سعی کنید فقط درزمینه‌هایی تبلیغ بگذارید که مرتبط با کسب و کار شماست.

۳- شما نمی‌توانید روی درآمد تبلیغاتی حسابی باز کنید، مگر آن که ابتدا وب سایت خود را پربازدید کرده باشید.

۴- وب سایت‌های زیادی هستند که با آب و تاب و تبلیغات دروغین فراوان شما را تشویق می‌کنند که از برنامه‌های Affiliation آنها استفاده کنید. توصیه می‌کنم فقط با شرکت‌های معتبر در این زمینه همکاری کنید. گول افرادی را که قول ثروت‌های بادآورده و سریع می‌دهند نخورید.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


دیدگاهتان را بنویسید