چگونه بدون وب سایت در صفحه اول گوگل ظاهر شویم؟

آیا می‌شود بدون وب سایت در صفحه اول گوگل ظاهر شد؟
پاسخ خلاصه: بله، می‌شود.
پاسخ کامل: راه‌های متعددی وجود دارد که بدون داشتن وب سایت هم بتوانیم در صفحه اول گوگل ظاهر شویم. مثلا:

۱- رسانه‌های پربازدید

کافی است نام شما در وب سایت یک رسانه خبری مهم درج شود. مثلا اگر نام بسیاری از مشاهیر را جستجو کنید، وب سایت آنها ظاهر نمی‌شود، بلکه صفحه آنها در ویکیپدیا یا اخبار آنها در وب سایت‌های خبری در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت.

۲- نویسندگی

اگر در رسانه‌های پربازدید اینترنتی مطلب بنویسید، با جستجوی نام شما در گوگل، صفحات اختصاصی شما در آن رسانه‌ها در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد. مثلا چون من برای وب سایت دکتر سی آر ام مقاله می‌نویسم وقتی نام مرا – علی اکبر کاویانی – جستجو کنید این وب سایت در نتایج اولیه جستجو ظاهر می‌شود.

۳- شبکه‌های اجتماعی

گوگل علاقه‌ی زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارد. بنابراین اگر شما یک صفحه‌ی اینستاگرام، فیسبوک، تویتر، لینکدین، یوتیوب، آپارات، کانال تلگرام … فعال داشته باشید، احتمال زیادی دارد که در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول ظاهر شوید. به عنوان مثال، بسیاری از ورزشکاران یا هنرمندان وب سایت ندارند، ولی وقتی نام آنها را جستجو می‌کنید، اینستاگرام آنها در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

 

وب سایت می‌خواهید؟ در پتج دقیقه، فرم سفارش طراحی سایت را پر کنید و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، پاسخ اختصاصی مرا دریافت نمایید.

۴– عضویت در وب سایت‌هایی که اعضا و فعالیت زیادی دارند

اگر شما عضو سایت‌هایی باشید که اعضای زیاد دارند، احتمال زیادی دارد که با جستجوی نام شما، آن وب سایت در صفحه اول گوگل ظاهر شود. مثلا اگر نام مرا در گوگل جستجو کنید ابتدا دو لینک از وب سایت شخصی من ظاهر می‌شود، سپس صفحه اینستاگرام و در میانه‌ی صفحه پروفایل من در وب سایت آموزشی متمم ظاهر می‌شود. چون این وب سایت پربیننده و پربازدید است، برای گوگل اهمیت دارد و پروفایل من در آن وب سایت را نمایش می‌دهد.

۵- عضویت در سایت‌های دایرکتوری

اگر در وب سایت‌هایی عضو باشید که به معرفی مشاغل و خدمات و … می‌پردازند باز هم احتمال زیادی دارد که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. این کار برای معرفی آسان و ارزان کسب و کار شما به دیگران هم کاربرد زیادی دارد.

۶- ساخت صفحه در Google My Business

خدمتی رایگان و بسیار سودمند از گوگل. اگر یک کسب و کار محلی دارید، مثلا یک مطب، آرایشگاه، کافی شاپ، رستوران، تعمیرگاه … چرا دست کم یک صفحه رایگان در Google My Business نسازید و نشانی و تلفن و مشخصات خود را در آن درج نکنید؟ با این کار به‌سادگی در فهرست جستجوی گوگل قرار خواهید گرفت. دقت کنید که مدتی است گوگل این سرویس را برای کاربران داخل ایران تحریم کرده است.

 

پرسش: پس چرا وب سایت داشته باشیم؟

۱- برای کلماتی که رقابت بالایی دارند، نمی‌توانید با روش‌های بالا به صفحه اول گوگل بیایید. مثلا برای کلیدواژ‌ه‌ای بسیار پررقابت مثل «طراحی وب سایت» یا «فروشگاه لوازم ورزشی» امکان ندارد که بدون وب سایت و زحمات زیاد بتوان به صفحه اول گوگل آمد.

۲- یک وب سایت نیازهایی را برآورده می‌کند که روش‌های بالا قادر به انجامش نیستند. شرح کامل این مساله را به شکل ویدئویی و متنی در درس نهم کسب و کار آنلاین بیان کرده‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید