خدایا شکرت برای هم‌صنفان بد !

در طول سه ماه گذشته، سه مشتری من افرادی بودند که از سه هم‌وطن بی‌مسئولیت خود گزیده شده بودند. یکی در لندن، یکی در تورنتو و یکی هم تهران.

ماجرایی تکراری و همیشگی: یک شخص به‌اصطلاح زرنگ، کاری را در دست می‌گیرد. قیمتی بسیار بالا تعیین می‌کند. کاری بسیار ضعیف تحویل می‌دهد و برای همه‌چیز (از تحویل دادن اطلاعات سایت تا رفع اشکال و خدمات حین و پس از طراحی) مشتری خود را اذیت می‌کند. مشتری هم پس از مدتی از خیر همه‌چیز می‌گذرد و سعی می‌کند افرادی را پیدا کند که درست‌کارتر باشند و این‌قدر اذیت نکنند.

وب سایتی که برای دوست خود در کانادا طراحی مجدد کردم از همه نظر فاجعه بود. اصول اولیه سئو، سرعت بارگذاری، بهینه‌سازی تصاویر، گرافیک و ظاهر مناسب و ده‌ها نکته که ما در ایران کمابیش برای ارزان‌ترین کارها هم رعایت می‌کنیم.

عملکرد (performance) طراحی ایشان را با وب سایت معتبر gtmetrix بررسی کردم و نمره‌ی صفر گرفت! در حالی که اگر کار به‌درستی انجام شود دست کم باید نمره‌ی ۷۰ به دست بیاید.

از صمیم قلب دعا می‌کنم که آن هم‌وطن ما در کانادا که حتی اسم و فامیلی لاتین برای خودش انتخاب کرده و طراحی وب سایت می‌کند سر عقل بیاید، هدایت شود و بداند که راه درست کسب درآمد عالی و درازمدت، آن است که به جای زرنگ‌بازی، مهارت‌ها و دانش فنی خود را بالا ببرد و جانب انصاف و مسئولیت‌پذیری را رعایت نماید.

بد نیست این صوت آموزشی مرا یک بار دیگر بشنوید:
چگونه یک مشاور بد خدمات آنلاین می‌تواند شما را بدبخت کند!


دیدگاهتان را بنویسید