۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۱) یادگیری نرم افزارهای تخصصی

در سال ۱۳۷۵ که با گروهی از دوستان، گروه نرم‌افزاری دانشکده را بنیان‌گذاری کردیم، تعدادی از دوستانم به شکل بسیار تخصصی، شروع به یادگیری نرم‌افزار کردند و اکنون پس از ۲۰ سال همچنان در همان زمینه‌ها کار می‌کنند و بسیار موفق هستند. در سالیان دور نرم افزارهای تخصصی کم بودند؛ مثلاً هرگاه صحبت از یک برنامه مهندسی می‌شد همه به یاد اتوکد AutoCAD می‌افتادند، اما اکنون نرم‌افزارهای بسیار فراوانی وجود دارند.

توصیه‌ی جدی می‌کنم که بر وسوسه‌ی یادگیری همه‌چیز و ناخنک‌زدن به این برنامه و آن برنامه غلبه کنید! اگر روزی فقط نیم ساعت کمتر در تلگرام و اینترنت وقتتان را صرف خواندن مطالب غیرمفید بکنید و به‌جایش به شکل تخصصی یک برنامه یاد بگیرید، تا پایان دوران دانشجویی خود دست‌کم ۷۰۰ ساعت فرصت خواهید داشت. این زمان می‌تواند شما را به استاد مسلم و مرجع آن برنامه تبدیل کند و درآمد سرشاری نصیب شما کند.

بر وسوسه‌ی یادگیری همه‌چیز و ناخنک‌زدن به این برنامه و آن برنامه غلبه کنید!

مثلاً اگر مهندسی برق یا مکانیک می‌خوانید، نرم افزارهای تخصصی در رشته‌ی تحصیلی شما وجود دارد، اگر کنترل پروژه یا آمار یا حل مسائل ریاضی را دوست دارید، باز نرم‌افزارهایی وجود دارند که کاملاً حرفه‌ای و تخصصی هستند.

توصیه‌ها:

۱- حتماً متناسب با علاقه و استعداد خود، نرم‌افزار انتخاب کنید.
۲- درس‌های مرتبط با آن نرم‌افزار را بسیار عالی یاد بگیرید.
۳- حتی‌الامکان از منابع زبان اصلی استفاده کنید.
۴- با ترجمه، تدریس، برگزاری کارگاه، رفع اشکال شرکت‌ها و … برای خود اعتبار کسب کنید.
۵- با داشتن یک وب سایت شخصی و رفع اشکالات دیگران، به استاد مرجع آن نرم‌افزار تبدیل شوید.

حتما سری به این بخش هم بزنید: دوره رایگان کسب و کار آنلاین

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


43 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۱) یادگیری نرم افزارهای تخصصی;

  1. سلام ببخشید در حال حاضر به نظرتون چه نرم افزار تخصصی بهترین درآمد رو داره میشه معرفی کنید

    پاسخ
  2. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم من معلم هستم و میخوام در کنار تدریس کاری رو یاد بگیرم و به وسیله اون از لحاظ مالی بهم کمک کنه لطفا نرم افزاری رو معرفی کنید(رشته من انسانی بوده) و اینکه چگونگی کسب درآمد از نرم افزار رو هم توضیح بدید. ممنون

    پاسخ
    • سلام. ضمن سپاس از پیام شما، دنیای نرم افزار بسیار گسترده است. صدها نرم‌افزار وجود دارند که اشخاص بسته به سلیقه‌ها و توان خود می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. من همواره تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که شرط درآمد، «علاقه» است. مثلا اگر شما به نقاشی و عکاسی علاقه دارید بهتر است نرم‌افزاری بیاموزید که به همین زمینه مربوط باشد. بهتر از آن این است که به جای یادگیری نرم‌افزار، روی رشد شخصی کار کنید تا با همین توانی که در علوم انسانی دارید، ده‌ها برابر بتوانید درآمد کسب کنید. مهمترین راه کسب درآمد، رشد شخصی است. پیشنهاد میکنم با عضویت در بخش ویژه وب سایت royalmind.ir شروع به استفاده از متن، صوت و ویدئوهای انگیزشی و رشد شخصی بکنید تا انشالا به‌زودی در تمام جنبه‌های زندگی و همچنین جنبه مالی، شاهد رشد بیشتری باشید.

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجو کارشناسی نرم افزار هستم علاقه زیادی هم به یادرفتن نرم افزار های مختلفی دارم میخاستم بدونم چه نرم افزاری میتونه بیشتر به اینده شغلیم کمک کنه و بهتر بشه استخدام شد مرسی

        پاسخ
      • باسلام و احترام خدمت شما استاد محترم
        وباتشکر از زحمات بی دریغ شما به استحضار می رساند متأسفانه آموزش و پرورش ما کلا دارای اشکالات عمده است، وهرمسئولی هم که در راس قرار می گیرد فقط صورت مسئله را عوض می کند ما قبل از انقلاب همین روش آموزشی را داشتیم که بعداز۴۰سال دوباره به همان صورت تغییر پیدا کرد من خودم فوق لیسانس تاریخ تمدن ملل اسلامی دارم ولی به ظن خودم بی سوادم و همه اشخاص هم که نخبه نیستند و توان مالی خوبی ندارند ولی سیاست آموزشی ما غلط است و تازه از خواب غفلت بیدار شدند وآن هم نمایشی است نه محتوایی که براساس کارهای زیربنایی انجام شده، باشد اگر من وزیر آموزش و پرورش باشم در عرض ۱۰سال ایران را از نظر علمی متحول خواهم کرد ولی حیف که بهایی داده نمی شود ویا کسی را نداریم که درسطح کلان راه پیدا کنیم و متاسفانه زمان جنگ را درک کردیم و پدرم جانباز است ولی خانواده شهید وغیره نیستیم و امیدوارم روزی برسد که از ایده های عموم استفاده شود ونه اینکه در لای پوشه ها خاک بخورند باکمال تشکر فراوان از شما ممنونم خسروی ارادتمند

        پاسخ
        • سلام. از پیام مفصل شما بسیار سپاسگزارم. سیاست های آموزشی رو رها کنید. دنیای امروز دنیای خودآموزی است. دنیای education نیست بلکه دنیای Learning هست. به دنبال یادگیری باشیم هزاران منبع آموزشی رایگان و غیررایگان برای خودسازی و رشد وجود دارند.

          پاسخ
    • شما تنها نیستید. این مشکل بزرگ تمام انسانهاست. کمتر از ده درصد مردم دنیا به دنبال شناخت خودشون هستند. می ارزه که آدم مدت زیادی صرف خودشناسی بکنه و بعد یک عمر با موفقیت و انگیزه زندگی بکنه و زندگیش معنا و هدف داشته باشه. هرچه میتونید مطالعه کنید. در اینترنت آزمونهای خودشناسی زیادی هست که به شما کمک میکنه خودتون رو بهتر بشناسید. کتابهای زیادی درباره شناخت اهداف زندگی وجود داره. مثلا کتاب هدف برایان تریسی خیلی خوبه. می ارزه حتی چند سال رو صرف این کنید که کی هستید و برای چه کاری ساخته شدید، به جای اینکه مانند اکثریت یک عمر دور خودتون بچرخید و به جایی نرسید. البته این خودشناسی انتها نداره و هرچه جلوتر برید ابعاد جدیدی از خودتون رو کشف خواهید کرد.

      پاسخ
      • سلام
        ایا واقعا با خودشناسی میشه به در امد رسید؟ اره خودشناسی خیلی مهمه و ادم باید دنبالش باشه اما من فک میکنم با خوندن کتاب های خودشناسی فقط بشه شخصیتمون رو بهتر بشناسیم و با شناخت شخصیت میشه کار مورد علاقمون رو پیدا کنیم؟ اگه میشه بیشتر راهنمایی کنید!
        میتونم بپرسم شما خودتون واسه خودشناسی چه کارهایی کردین و خودشناسی چجوری تونسته توی کسب درامد کمکتون کنه

        پاسخ
        • سلام. ضمن سپاس از شما، سوال صحیح اینه: آیا اگر خودمون رو نشناسیم به جایی میرسیم؟ پاسخ اینه: خیر! یک عمر بیهوده دور خودمون خواهیم چرخید و آخرش خواهیم پرسید برای چی زندگی کردم؟ زندگی یعنی خودشناسی. البته این خودشناسی میتونه هم منجر به کسب درآمد هم بشه و میتونه نشه. اما اگر شما بخواهید یک ثروتمند واقعی باشید (ثروت مادی، معنوی، اخلاقی …) حتما باید در مسیر رشد و خودشناسی باشید. اگر خودتون رو نشناسید چطور میتونید هدفگذاری کنید؟ چطور میتونید علاقه های واقعی تون رو از هوسها تمیز بدید؟ چطور میتونید در مشکلات امیدوار بمونید؟ چطور میتونید شاد و تندرست بمونید؟ چطور میتونید خلاقیتهای خودتون رو شکوفا کنید؟ … و دهها سوال دیگه … اینها همه نیاز به خودشناسی دارند. هزاران کتاب و فیلم و صوت درباره موفقیت و رشد هست که بعضیهاش رو در سایت معرفی کردم. اگر در مسیر قرار بگیرید خودبخود اینها رو خواهید یافت. در دوره کسب و کار آنلاین کتابهای و سایتهای متعددی رو معرفی کرده ام.

          پاسخ
  3. با سلام وخسته نباشید میخواستم بدونم خارج از علاقه و…. چندتا از نرم افزار هایی کهمیتوان با انها درامد داشت چیست؟؟؟ و کدوم نرم افزار میتونه پایه درامدی بالایی در هر شهر کوچک یا بزگی (به جمعیت خیلی وابسته نباشد) داشته باشه با تشکر از شما دوست عزیز

    پاسخ
    • سلام. پرسش شما صحیح نیست. اصلا نرم افزار خاص، مهم نیست. آیا همین ورد ساده رو به خوبی بلدید؟ اکسل؟ پاورپوینت؟ خود ویندوز؟ حتی یک بازی کامپیوتری؟ کار با گوشی؟ همینها برای کسب درآمد کافیه. هر مهارتی که داشته باشید، حتی اگر یک مهارت باشه، اگر عالی بلد باشید، بهترین باشید و در کنارش روی رشد شخصی و علاقه‌هاتون کار کرده باشید، میتونه درآمدزا باشه. اگر نرم‌افزارهای خارق‌العاده ای رو بشناسید و در کار با اونها مهارت نداشته باشید، یا اینکه در رشد شخصی پیشرفت نکرده باشید، اون نرم افزار کوچکترین فایده ای برای شما نخواهد داشت.

      پاسخ
  4. با سلام خسته نباشید

    من رشته تحصیلیم حسابداریه اما زیاد به کار در این رشته علاقمند نیستم
    چند وقتیه که به یادگیری تخصصی نرم افزار فکر می کنم
    و به یادگیریه نرم افزار های ادوب پریمیر و افتر افکت علاقه زیادی دارم
    اما با رشته من مرتبط نیست
    می خواستم بدونم اگه بتونم روی این دو نرم افزار به صورت حرفه ای وقت بزارم و کار کنم
    جدا از علاقه و لذت بردن از آن میتونه منبع در آمد برام باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    خیلی ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید

    پاسخ
  5. سلام.
    من مطمئنم و قبلا هم تجربه کرده ام که اگر بخواهم و لازم باشد کارم را به بهترین شکل انجام میدهم حتی اگر به آن علاقه نداشته باشم. اصولا هم به کاری که نتیجه مثبتی داشته باشد علاقه مند میشوم. قبلا ویراستار بوده ام. بنابراین کار کردن در رشته خودم بی فایده ست چون با همه تلاشم درآمدزا نبوده. بسیار فیلم میبینم. به عکاسی، سینما، طراحی، بچه ها، حیوانات علافه دارم. گرچه، علاقه به جای خود باید موردی را یاد بگیرم که مراجعه به و استفاده از آن زیاد است یعنی کاربردی ترست. زمان زیادی هم دارم که صرف این کار کنم. سنم هم کم نیست که وقتم را برای مقدمات صرف کنم. البته برای یادگیری مسلما وقت کافی خواهم گذاشت. مسئولیت مالی زیادی هم دارم. حالا به نظر شما چه برنامه ای برای یادگیری بهترست که بتوان با استفاده از آن، در خانه درآمد داشت؟ مثلا در سایتی که مربوط به اجرای پروژه است، دیده ام متلب زیاد تکرار شده (منظورم فقط مثال ست، چون علاقه ای به ریاضی ندارم). چنانچه جواب دقیقی به من بدهید، بسیار سپاسگزار خواهم شد.

    پاسخ
    • با سلام و سپاس از وقتی که صرف نوشتن این یادداشت کرده‌اید. چیزی که من می‌گویم چکیده‌ی هزاران صفحه مطالعه و استفاده از ده‌ها کارگاه آموزشی از بهترین مربیان موفقیت ایران و دنیاست. شما می‌توانید با آن موافق نباشید، ولی تفاوتی نمی‌کند. درآمد پایدار، عالی و دلچسب زمانی به دست می‌آید که ما بدانیم به چه چیزی علاقه داریم، روی آن متمرکز شویم و روی مهارت‌هایی مانند رشد شخصی و بازاریابی خود کار کنیم. در این حالت است که با حداقل زحمت و خستگی، بیشترین درآمد به سمت ما سرازیر خواهد شد. اصل طلایی، اشتراک این سه مورد است: چه کارهایی هست که (1) هم به آنها اشتیاق و علاقه داریم، (2) هم تخصص داریم و خوب بلدیم و (3) هم می‌توانیم از آن کسب درآمد کنیم؟ روی همان کاری که هر سه وجه را دارد متمرکز شوید.

      پاسخ
    • باسلام و احترام خدمت شما استاد محترم
      وباتشکر از زحمات بی دریغ شما به استحضار می رساند متأسفانه آموزش و پرورش ما کلا دارای اشکالات عمده است، وهرمسئولی هم که در راس قرار می گیرد فقط صورت مسئله را عوض می کند ما قبل از انقلاب همین روش آموزشی را داشتیم که بعداز۴۰سال دوباره به همان صورت تغییر پیدا کرد من خودم فوق لیسانس تاریخ تمدن ملل اسلامی دارم ولی به ظن خودم بی سوادم و همه اشخاص هم که نخبه نیستند و توان مالی خوبی ندارند ولی سیاست آموزشی ما غلط است و تازه از خواب غفلت بیدار شدند وآن هم نمایشی است نه محتوایی که براساس کارهای زیربنایی انجام شده، باشد اگر من وزیر آموزش و پرورش باشم در عرض ۱۰سال ایران را از نظر علمی متحول خواهم کرد ولی حیف که بهایی داده نمی شود ویا کسی را نداریم که درسطح کلان راه پیدا کنیم و متاسفانه زمان جنگ را درک کردیم و پدرم جانباز است ولی خانواده شهید وغیره نیستیم و امیدوارم روزی برسد که از ایده های عموم استفاده شود ونه اینکه در لای پوشه ها خاک بخورند باکمال تشکر فراوان از شما ممنونم خسروی ارادتمند

      پاسخ
  6. سلام من رشتم امار وکاربردهاست میخواستم راهنماییم کنید در مورد یاد گرفتن نرم افزار چه نرم افزاری میتونه کمکم کنه که در کنار درسم درامد داشتع باشم

    پاسخ
    • با سلام. متاسفانه رشته تخصصی من آمار نیست و به همین دلیل نمی‌دونم شما چه برنامه‌ای رو باید یاد بگیرید. ولی این رو می‌دونم که هرکدام از برنامه‌های تخصصی رشته تحصیلی خودتون رو اگر درحد کمال بدونید می‌تونید به شکل‌های مختلف (مثلا تدریس عمومی و خصوصی، گرفتن پروژه …) ازش درآمد کسب کنید.

      پاسخ
  7. آقای کاویانی همه در یک سوال اتفاق نظر دارن چرا حاشیه میری از شما میخوان یک نرم افزار معرفی کنید اگه بلدید بگید اگه هم نه الکی وقت همه رو نگیریدو شعار ندین.

    پاسخ
    • سلام از نقد شما سپاسگزارم. همه چیز را همگان دانند. من متخصص همه رشته‌ها نیستم. اگر شما کسی رو می‌شناسید که در همه زمینه‌ها صاحبنظر هست از دانش اون شخص استفاده کنید. (هرچند که چنین شخصی وجود نداره و اگر وجود داشته باشه به احتمال زیاد سواد نداره که می‌تونه درباره همه چیز اظهار نظر مشخص بکنه.) من نمی‌تونم برای همه انسان‌ها و تخصص‌ها تصمیم بگیرم و نسخه بپیچم. هدف از این مجموعه مقالات هم ارائه یک جواب واضح نیست. هدف از این مقالات، ارائه ایده برای افرادی است که انگیزه و علاقه و اراده کافی برای موفقیت دارند. من فقط در زمینه کاری خودم که تولید محتوا و طراحی وبسایت هست می‌دونم فعلا چه نرم‌افزارهایی مناسب هست که اون‌ها رو به طور دقیق در این مقاله ذکر کرده‌ام. برای رشته‌های دیگر هم چون تخصص و تجربه اش رو ندارم نمیتونم نظر مشخص بدم.

      پاسخ
  8. سلام وقتتون بخیر.
    من رشتم مکانیک هست.
    به طراحی سازه های فلزی مثل سوله و جرثقیل و نوارنقاله و اسکلت ساختمان و تریلر و … علاقه دارم.
    اگر امکانش هست بهترین نرم افزاری ک میتونم ازش کسب درامد کنم یا جایی استخدام بشم رومعرفی کنید.

    پاسخ
    • سلام. رشته من مهندسی مکانیک نیست و طبیعتا تخصصی در این زمینه ندارم. اما زمانی که ما دانشجو بودیم دانشجویان مهندسی مکانیک نرم افزارهای شرکت Autodesk مانند اتوکد رو می آموختند. حتما از فارغ التحصیلان یا دوستان موفقی که در رشته خودتون هست سوال کنید. این هم سایتی هست که من برای یکی از دوستانم طراحی کرده ام. شاید ایشون بتونند به شما مشورت بهتری بدهند.

      پاسخ
    • سلام. مساله اول علاقه به مباحث گرافیکی است. اگر علاقه دارید، باید به این توجه کنید که این نرم‌افزارها جایگزین یکدیگر نیستند. شما باید ببینید چه هدفی دارید. دنبال چه هستید؟ متناسب با هدف یا اولویتی که دارید اونی رو که براتون لازمه یاد بگیرید. اگر محدودیت زمان ندارید همه اونها رو یاد بگیرید. مگر چقدر طول می‌کشه؟ اگر منظم و با هدف کار کنید، یکسال دیگه می‌تونید همه اینها رو به‌خوبی کار کنید. ولی متمرکز باشید. زمانی که دارید فتوشاپ کار می‌کنید فقط فتوشاپ تمرین کنید. زمانی که پریمیر کار می‌کنید فقط اون رو دنبال کنید. اینطوری سرعت یادگیری بسیار بالا میره.

      پاسخ
  9. سلام من رشته الکترونیک هستم میخوام بدونم با چه نرم افزاری میشه درام زای کرد ایا با نرم افزار التیوم دیزاینر میشه

    پاسخ
  10. سلام . مطالب عالی بودن کاش مطلبی هم درباره تحریمها و تاثیر آنها بر مشاغل چاپ کنید .

    پاسخ
  11. سلام و خسته نباشید. خوب هستید؟ عذر می خوام یه سوال داشتم. شما فرمودید نرم افزاری رو یاد بگیرید که مرتبط با رشتتون باشه. من دانشجوی نفت هستم ولی برای کسب درامد دارم فتوشاپ رو یاد میگیرم و بهش علاقه هم دارم. ایا این دو حوزه که با هم ارتباطی ندارند، بعدا تداخل ایجاد نمیکنند؟ چون میخوام در کنر درسم یه درامد هم داشته باشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید