۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۰) سخت افزار و شبکه

فرق نمی‌کند که رشته‌ی تحصیلی شما چه باشد. اگر آچار‌به‌دست هستید، استعداد ریاضی مناسبی دارید و دوست دارید با تجهیزات کامپیوتری و مخابراتی سروکار داشته باشید، می‌توانید در دوره‌های گوناگون سخت افزار و شبکه شرکت کرده، مدرک معتبر دریافت کنید. بانک‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و حتی موسسات کوچکی که نیاز به دوربین‌های مراقبتی اینترنتی دارند، همگی مشتریان بالقوه شما خواهند بود.

خوشبختانه در کشور ما مؤسسات مشهوری وجود دارند که دوره‌های آموزشی با استانداردهای جهانی برگزار می‌کنند. حضور در این دوره‌های کوتاه‌مدت، می‌تواند به افزایش مهارت و در نتیجه اشتغال شما کمک کند.

حضور در دوره‌های سخت‌افزاری مانند A+ به شما کمک می‌کند در مغازه‌های فروش کامپیوتر و موبایل … بتوانید کار کنید و به‌تدریج و با افزایش درآمد برای خودتان مغازه‌ای باز کنید.

حضور در دوره‌های شبکه، دو نوع فرصت شغلی برای شما ایجاد می‌کند:
۱- حضور به‌عنوان مشاور در شرکت‌های گوناگون برای ارائه خدمات
۲- استخدام در شرکت‌ها به‌عنوان مشاور شبکه و IT

بعضی از این دوره‌ها عبارت‌اند از: دوره CCNA شرکت سیسکو و دوره‌های MCSA و MCSE شرکت مایکروسافت. اگر بتوانید دوره‌های امنیت شبکه را نیز بگذرانید، فرصت‌های بیشتری برای اشتغال خواهید داشت.

توصیه‌ها:

۱- در این نوع کسب‌وکار، داشتن تجربه اهمیت بسزایی دارد و باید همواره در حال یادگیری مهارت‌های جدید و انجام پروژه‌های عملی باشید.
۲- اگر در حال حاضر درجایی دانشجو هستید و یک سایت کامپیوتری زیر نظر شماست، بهترین فرصت برای حضور در دوره‌های شبکه و تجربه دروس، در سایت کامپیوتری است. ای فرصت را از دست ندهید.
۳- گرفتن مدارک معتبر در حوزه شبکه و سخت‌افزار، فرصت تدریس نیز برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند به‌عنوان یک زمینه دیگر درآمد، به شما کمک کند.
۴- مانند همیشه تکرار می‌کنم که داشتن علاقه، شرط اصلی است و اگر صرفاً می‌خواهید مدرکی داشته باشید، وقت و پول خود را بیهوده صرف نکنید.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


2 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۲۰) سخت افزار و شبکه;

  1. با سلام خدمت شما و ممنون از مطالب خوبتون
    خواستم بابت کاری که میخوام انجام بدم باهاتون مشورت کنم
    من مدرک لیسانس نرم افزار دارم . علاقه زیادی به یادگیری شبکه دارم ک متاسفانه بخاطر هزینه نمیتونستم سمتش برم. الان تو یه هتلی کار میکنم که اصلا ربطی به مدرکم نداره و آیندشو جالب نمیبینم.
    تصمیم گرفتم کار شبکه سازی رو یاد بگیرم و تو بازار فعالیت بکنم چون واقعا از وضعیت کننونی خودم خسته شدم.
    سی سال سن دارم بدون هیج تجربه کاری قبلی
    آیا بنظرتون میتونم موفق بشم یا نه؟
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • سلام بر شما. ببخشید که دیر دارم پاسخ می‌دم. ببینید چیزی جلوی اراده آدم رو نمیتونه بگیره. نظر من و دیگران اصلا مهم نیست. اگر شما واقعا بخواهید و به این رشته علاقه داشته باشید حتما موفق خواهید شد. ما اصولا بهترین و بدترین رشته نداریم. اصلا رشته تحصیلی یا زمینه کاری خوب و بد نداریم. از دید کسی که عاشق هتلداری است، این رشته می‌تونه آینده درخشانی داشته باشه ولی چون شما بهش علاقه ندارید این پتانسیل رو در این زمینه کاری نمی‌بینید که موفق بشید. شبکه بسیار عالی است، ولی برای کسی که علاقه داشته باشه. من سالهاست متوجه شدم که چیزی که ما باید به دنبالش باشیم خودشناسی است. این که به چه چیزی علاقه داریم. دنبال چه هستیم. اینکه در روز چقدر وقت صرف این می‌کنیم که خودمون رو بهتر از قبل کنیم و هرروز چیز جدیدی یاد بگیریم و بیشتر رشد کنیم. اینکه چقدر وقت برای مطالعه میگذاریم. اینها بسیار مهم هستند. سردرگمی گریبانگیر همه ماست چون خودمون رو نمی‌شناسیم. تا جایی که می‌تونید کتاب‌هایی بخونید که به رشد شخصی شما کمک کنند. یادداشتهای من درباره رشد شخصی رو در وب سایت بخونید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید