۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۲) تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟

پرداخت به ازای کلیک که به آن PPC یا Pay Per Click هم گفته می‌شود یکی از روش‌های رایج کسب درآمد در دنیای اینترنت است و شاید ندانید که یکی از رازهای میلیاردرشدن شرکت گوگل، ارائه همین نوع تبلیغات است. زمانی که خارج از کشور بودم، این روش را امتحان کردم و تبلیغات گوگلی را در وب سایت شرکت محل کارم قرار می‌دادم و هیچگاه فراموش نمی‌کنم که یک چک از دفتر اروپایی شرکت گوگل برای ما پست شد و آن را نقد کردیم.

این روش چگونه عمل می‌کند؟

فرض کنید شخصی یک نمایشگاه خودرو و یک میلیون تومان بودجه تبلیغات دارد و می‌خواهید تبلیغی به تعداد خیلی زیاد و با قیمت کم در وب سایت‌های مرتبط با خودرو نمایش دهد.

افرادی هم هستند که وب سایت‌هایی درباره خودرو دارند و دوست دارند تبلیغات مرتبط با خودرو در سایت خود نمایش دهند. هیچکدام از طرفین هم یکدیگر را نمی‌شناسند.

اما خوشبختانه وب سایت‌ها یا شرکت‌های معتبری هستند که مانند واسطه عمل می‌کنند. یعنی متن تبلیغ و بودجه را از یک طرف می‌گیرند و در وب سایت‌های طرف دیگر نمایش می‌دهند.

این کار به شکل کاملا اتوماتیک و کامپیوتری و بر اساس جداول و تعرفه‌های مشخص صورت می‌گیرد و خوبی این روش آنست که فقط هرگاه کلیکی روی تبلیغ انجام شود، از بودجه یک میلیون تومانی آن نمایشگاه مبلغی کسر خواهد شد. طبیعی است که درصدی به آن شرکت واسطه می‌رسد و درصدی هم به شرکتی که تبلیغ شما را در سایت خود گذاشته است.

شرکت‌های مشهور

مشهورترین وب سایت دنیا برای تبلیغات کلیکی، همین گوگل است. اگر بخواهید به گوگل تبلیغ بدهید باید از سرویس AdWords استفاده بکنید و اگر بخواهید با گوگل کسب درآمد کنید و تبلیغات کلیکی آن را در وب سایت خود بگذارید باید از سرویس AdSense استفاده کنید. (متأسفانه سرویس کسب درآمد برای کاربران ایرانی غیرفعال است.) در کنار این سرویس، دو غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک و اینستاگرام هم تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهند.

در ایران

در داخل ایران هم وب سایت‌های گوناگونی این سرویس را ارائه می‌دهند. مثلاً وب سایت‌های یکتانت ، کلیک یاب، صبا ویژن، Anetwork ، موبیدید،  Adad در همین زمینه فعالیت می‌کنند. البته فعالیت موبیدید و Adad بر روی تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایل متمرکز است.

طبیعی است که هرچه وب سایت شما پربازدیدتر باشد، احتمال آن که درآمد شما از تبلیغات کلیکی بالاتر برود، بیشتر خواهد بود.

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


2 دیدگاه دربارهٔ «۳۰ راهکار کسب درآمد (۱۲) تبلیغات کلیکی PPC;

دیدگاهتان را بنویسید