۳۰ راهکار کسب درآمد (۶) کسب درآمد با موبایل

کسب درآمد با موبایل (ساخت اپلیکیشن یا اپ)

کسب درآمد با موبایل

در تکمیل مقاله قبلی، یکی از زمینه‌های مشخص برنامه‌نویسی در دنیای امروز، طراحی اپلیکیشن موبایل و تبلت است که معمولا به آن اپلیکیشن نویسی، ساخت اپلیکیشن یا اپ نویسی گفته می‌شود. اگر دانش‌آموزی علاقه‌مند به کامپیوتر هستید، ریاضیات شما خوب است و پشتکار خوبی هم دارید، از هم‌اکنون می‌توانید همراه با تحصیل، در دوره‌های ساختن اپلیکیشن موبایل شرکت کنید و کسب درآمد با موبایل را تجربه کنید. خرید و مطالعه کتاب امپراطوری اپ، اثر چاد مورتا را به شما توصیه می‌کنم. جالب است بدانید این شخص هیچ تجربه‌ای در برنامه نویسی اپلیکیشن با اندروید یا iOS ندارد!

گردش مالی این صنعت در سال ۲۰۱۷ در جهان حدود ۵۸ میلیارد دلار و در ایران حدود ۲۵ میلیارد تومان بود و این مقادیر بیشتر هم خواهند شد.

کسب درآمد با ساخت اپلیکیشن موبایل

توصیه‌هایی من برای نوجوانان علاقه‌مند و والدین آنها

  1. توصیه‌های مقاله قبلی را بخوانید.
  2. برای این که اپلیکیشن‌های موفقی بفروشید، لازم نیست حتما یک اپ نویس باشید. اگر استعداد بازاریابی و فروش و مدیریت خوبی دارید و توان تجزیه و تحلیل شما بالاست، می‌توانید اپ نویسان دیگر را استخدام کنید و خودتان روی ایده‌ها و بازاریابی و فروش متمرکز شوید. (نویسنده کتاب بالا که معرفی کرده‌ام همین کار را می‌کند.)
  3. علاقه خود را مشخص کنید که بیشتر به برنامه‌نویسی اندروید علاقه دارید یا iOS. اگر در یکی از این دو بسیار ماهر باشید، بهتر است که هردو مورد را به شکل ناقص یاد بگیرید.
  4. پیداکردن علاقه‌های شخصی باعث می‌شود سریع‌تر به هدف برسید. مثلا اگر علاقه‌مند به تولید بازی‌های کامپیوتری هستید، به شکل مشخص روی آن تمرکز کنید. حتما باید پیش از شروع به کار، تحقیق کافی بکنید و موارد مشابه و رقبای خود را در نظر بگیرید. در صنعت اپلیکیشن، اجرای خوب ایده‌های موجود، بهتر از یافتن ایده‌های جدید است.

عکاسی به کمک موبایل

عکاسی با موبایل

با حضور گوشی‌های بسیار باکیفیت، جای تعجب نیست که افراد زیادی مدت‌هاست دوربین عکاسی خود را به کنار گذاشته‌اند و فقط با گوشی عکس می‌گیرند. شخصا افرادی را می‌شناسم که صرفا با یک گوشی موبایل و نورپردازی مناسب، از محصولات یا افراد عکاسی می‌کنند و درآمد مناسبی هم دارند. شما هم می‌توانید یکی از این افراد باشید.

 

فیلمبرداری به کمک موبایل

فیلمبرداری به کمک موبایل در خندوانه کسب درآمد با موبایل

رامبد جوان در یکی از قسمت‌های خندوانه می‌گفت که به دلیل نبود امکانات مناسب، قصد داشته قسمت جاری برنامه را به طور کلی با گوشی موبایل ضبط کند. حقیقتی در این جمله نهفته است و آن هم این است که موبایل‌های امروزی آنقدر قدرتمند شده‌اند که می‌توان در صورت لزوم برای تهیه فیلم سینمایی، مستند یا برنامه تلویزیونی هم از آنها استفاده کرد. به کمک اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو می‌توانید فیلم‌های گوشی خود را ویرایش و تنظیم کنید، روی آنها افکت‌های صوتی و تصویری بگذارید و درآمد کسب کنید.

 

تولید محتوا

یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان وبسایت‌ها در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، تولید محتواست. اگر استعدادش را دارید به کمک موبایل خود برای آنها محصولات صوتی و تصویری تولید کنید و درآمد بسیار مناسبی کسب کنید. اگر مدرس هستید، می‌توانید به کمک گوشی موبایل خود صوت‌ها و ویدئوهای آموزشی تهیه کنید و آنها را در وبسایت، کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام خود به فروش برسانید. تولید محتوا از ارکان اصلی سئو و دیجیتال مارکتینگ است.

بازی با موبایل کسب درآمد با موبایل

بازی با موبایل

در راهکار ۲۷ از کسب درآمد به کمک بازی‌های کامپیوتری صحبت کرده‌ام. هرچند اهل بازی با موبایل نیستم، واقعیت این است که از این راه هم می‌شود درآمد زیاد (و سلامتی کمتری) به دست آورد.

 

سی راهکار کسب درآمد وقتی به کار شما می‌آیند که (۱) به آنها علاقه داشته باشید (۲) بر رشد شخصی خود متمرکز شوید. لازم به ذکر است که هیچ روش جادویی، عجیب و سریع برای پولدارشدن از راه اینترنت وجود ندارد. کسب ثروت پایدار نیازمند خودسازی، مطالعه و پشتکار است. توصیه می‌کنم که مجموعه آموزش‌های رایگان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین را هم حتما ببینید.


دیدگاهتان را بنویسید