نهصد میلیون تومان نوش جانش

در خانه پشت کامپیوتر نشسته بودم و برای رفع مشکل و‌ب‌سایت یکی از مشتریانم، به دنبال راه‌حلی بودم. پس از قدری جستجو، متوجه شدم که یک نفر قبلا به همین مشکل مهم برخورد کرده و نه‌تنها آن را حل کرده، بلکه یک مجموعه فایل کامل برای رفع آن ارائه کرده که با قیمت بسیار مناسب ۳۵ دلار قابل خریداری است.

اگر من یا هر شخص دیگری بخواهیم همین یک مشکل را حل کنیم باید ماه‌ها وقت بگذاریم. ولی آن شخص که گویا جوانی در اروپای شرقی است همین مسیر را طی کرده و اکنون حاصل ماه‌ها زحمت و تلاش و کار فکری و کدنویسی خود را به بهترین شکل با قیمت عالی و منصفانه ارائه داده است. ۳۵ دلار کجا و ماه‌ها وقت‌گذاشتن و نتیجه‌نگرفتن کجا؟

به آمار فروش دقت کردم و متوجه شدم تا الان ده‌هزار نفر از سراسر دنیا به شکل آنلاین این بسته را از او خریده‌اند، چون همگی مشکلی مشابه من داشته‌اند.

ده هزار نفر ضربدر ۳۵ دلار با دلار ۵۰۰۰ تومان می‌شود حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان که اگر نصف این مبلغ را برای وب سایت عرضه‌کننده و نیم دیگر را برای این جوان بگذاریم، متوجه می‌شویم که در قبال چند ماه کار سخت و با مهارت برنامه‌نویسی بسیار خوبی که داشته، تا کنون نهصد میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

به اینجای تحلیل که رسیدم با صدای بلند و خوشحالی گفتم نهصد میلیون نوش جانش! وقتی همسرم داستان را پرسید شرح بالا را برایش گفتم.

حقیقتا از دیدن چنین موفقیت‌هایی در اینترنت خوشحال می‌شوم و از صمیم قلب برای چنین افرادی آرزوی ثروت و برکت بیشتری می‌کنم. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر می‌خواهید ثروت، موفقیت، تندرستی و … به سمت شما بیایند، باید از ته دل وجود آنها را در افراد ثروتمند، سالم و موفق … تحسین کنید.

این جوان هم از فرمول صحیح کسب ثروت استفاده کرده است:
(۱) مشکلی را به‌خوبی شناسایی کن که نیاز افراد زیادی را برطرف کند.
(۲) راه‌حل مناسبی با قیمت مناسب و به شکل مناسب ارائه کن.

آیا این جوان استثناست؟ خیر! هزاران نفر مشابه او در سراسر جهان مشغول کسب درآمدهای اینترنتی هستند و به شکلی کاملا مشروع و قانونی، درآمدهای بسیار عالی کسب می‌کنند.

اگر بسیاری از جوانان مستعد کشور ما هم وقت عزیز خود را صرف مطالعه، رشد شخصی، شناسایی علاقه‌ها و توسعه‌ی تجربه نمایند می‌توانند چنین موفقیت‌هایی کسب کنند.

بدیهی است که اگر سیاست‌های کلان کشور به سمتی برود که کلاف‌های درهم‌پیچیده‌ی تحریم‌های مالی و اینترنتی و قوانین مبهم داخلی از دست‌و‌پای کارآفرینان صنعت کامپیوتر و اینترنت باز شود، کارآفرینان این عرصه می‌توانند به‌سادگی کسب و کارهای خود را توسعه دهند و با دنیا تعامل داشته باشند و سهم بزرگی از درآمدهای غیرنفتی را به خود اختصاص بدهند.

 


دیدگاهتان را بنویسید