یک جایگزین مناسب برای تیم ویوئر

اغلب مشتریان و دوستان قدیمی من، صدها و گاه هزاران کیلومتر از من فاصله دارند و سال‌هاست که به‌مقتضای کارم، نیاز به این دارم که از راه دور به شکل آنلاین، به آنها کمک کنم تا مشکلات کامپیوتری خود را برطرف کند.

در طی سالیان اخیر، همواره به کمک برنامه تیم ویوئر (TeamViewer) صفحه‌نمایش کامپیوتر دوست یا مشتریان خود را می‌دیدم و به شکل زنده هم به آن‌ها آموزش می‌دادم و هم مشکل آن‌ها را حل می‌کردم؛ یعنی آن‌ها می‌دیدند که من دارم روی مانیتور چه‌کارهایی انجام می‌دهم و روش کار را به شکل زنده و تصویری یاد می‌گرفتند.

از مدتی پیش که تیم ویوئر هم مانند بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری دیگر دنیا، ایران را تحریم کرد، من و بسیاری از مشاوران کامپیوتری دیگر، با برنامه‌های فیلترشکن آن را دانلود و استفاده می‌کردیم.

متأسفانه حدود یک ماه است که تیم ویوئر برنامه‌ی خود را چنان سختگیرانه تنظیم کرده که کاربران ایرانی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند از آن استفاده کنند و دور زدن این تحریم آن‌قدر برای کاربران عادی سخت شده است که برای اغلب دوستان و مشتریانم نمی‌توانم روش دور زدن و اجرای برنامه را توضیح بدهم.

خوشبختانه پس از امتحان کردن گزینه‌های مختلف، برنامه‌ی Any Desk را به‌عنوان یک جایگزین مناسب تیم ویوئر، به دوستان و مشتریان خود توصیه می‌کنم.

امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که تحریم‌های بی‌پایه و ظالمانه‌ی فراوانی که در عرصه‌ی اینترنت و کامپیوتر وجود دارد، از بین برود و کاربران ایرانی تا این حد با گرفتاری‌های گوناگون، روبه‌رو نباشند.

برنامه Any Desk را از این نشانی می‌توانید دانلود کنید:
https://anydesk.com

برای آشنایی با طرز کار آن هم کافی است عبارت «آموزش کار با Any Desk» را در گوگل جستجو نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید