عبور از تردید

تجربه‌ی من اینطور نشان می‌دهد که وقتی قرار است شخصی یک وب سایت برای خودش داشته باشد، مدت زیادی را با ذوق و شوق صرف پرداختن ایده می‌کند. در اینترنت جستجو می‌کند، وب سایت‎های مشابه را می‌بیند، رویاپردازی می‌کند، وقت زیادی صرف می‌کند که اسم مناسبی برای دامنه انتخاب کند … سراغ یک طراح وب می‌رود.

به نقطه‌ای می‌رسیم که همه‌چیز آماده است و آن شخص باید شروع به نوشتن و درج مطلب کند. وب سایتش افتتاح شود و در معرض دید قرار بگیرد.

بخش قابل ملاحظه‌ای از افرادی که من دیده‌ام در این نقطه توقف می‌کنند. تمام آن رویاها و وقت‌گذاشتن‌ها و … ناگهان جای خود را به یک سکوت و تردید می‌دهد. تردیدی که بسته به شخصیت افراد ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

نظیر این رفتار را بسیار دیده‌ایم. مثلا شخصی که به یک دوره آموزشی می‌خواهد برود و درست در لحظه ثبت نام، منصرف می‌شود. شخصی که قصد ساخت خانه دارد و وقت زیادی در بازار به دنبال زمین و … می‌گردد و در لحظه انتخاب، منصرف می‌شود و تردید می‌کند. شخصی که قصد مطالعه برای امتحان دارد و همه شرایط را که آماده کرد، به جای این که سراغ مطالعه برود، دوباره وقت‌کشی می‌کند و دنبال بهانه‌ای برای درس نخواندن می‌گردد.

در زندگی بارها به این نقاط تصمیم و تردید می‌رسیم. شاید تفاوت افراد موفق با دیگران این است که در این نقاط ، درنگ زیادی نمی‌کنند و به‌موقع از آن عبور می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید