شکرگزاری برای داشته‌ها

غروب بود و برای خرید بستنی به یک رستوران سنتی بسیار بزرگ رفته بودیم که حیاط‌ها و غرفه‌هایی تو در تو داشت. دخترم و دوستش در یکی از آن غرفه‌ها مشغول بازی بودند و ما به مرکز ساختمان رفتیم که بستنی بگیریم. ناگهان متوجه شدیم دخترم و دوستش هنوز نیامده‌اند.

به‌شتاب برگشتیم. ولی هیچکدام نبودند. پرس و جو، اضطراب، دوندگی در خیابان‌های دور و بر … ساعتی دیگر شب می‌شد. این کودکان بدون ما چه می‌کردند؟ نمی‌توانید تصور کنید چه حالی داشتیم. شب رسید و بی‌تردید بدترین شب زندگی من و همسرم بود…

ناگهان با صدای زنگ موبایل بیدار شدم. صبح بود. همین دو ساعت پیش. گویا سحری که خورده بودم و خوابیده بودم، خواب‌های پریشان دیده بودم. تصور کنید چقدر خوشحال شدم که دخترم در اتاق خودش خواب بود. خدا را از ته دل شکر کردم.

*

در زندگی هریک ما صدها «داشته» وجود دارند که با شکرگزاری نه‌تنها آنها را حفظ می‌کنیم، بلکه نعمت‌های بیشتر نصیب ما می‌شوند. از بالشی که سر بر آن می‌گذاریم تا سقف بالای سر و امکانات رفاهی مانند آب لوله‌کشی و دستشویی خانگی! شاید ندانید که صدها میلیون نفر از مردم دنیا همین آب لوله‌کشی و دستشویی خانگی را ندارند.

ماه‌هاست که تمرین شکرگزاری می‌کنم و این خواب به ظاهر بد، یک یادآوری بسیار خوب برایم بود که بهتر از این هم می‌توان شکرگزار بود. فراموش نکنیم که اگر از نظر اوضاع زندگی، سلامتی و ثروت شخص چندان موفقی نیستیم یکی از دلایل مهمش آنست که شکرگزار داشته‌ها و نعمت‌ها نیستیم (یا اینکه فکر می‌کنیم شکرگزار هستیم ولی روش صحیح آن را نمی‌دانیم.)

برای درک عمیق‌تر بحث شکرگزاری، پیشنهاد می‌کنم به کانال رویال مایند بروید و در کادر جستجو عبارت «معجزه شکرگزاری» را بنویسید. بیست و هشت جلسه فایل صوتی خواهید یافت (معجزه شکرگزاری – جلسه اول، معجزه شکرگزاری – جلسه دوم و …). این فایل‌های صوتی را که هرکدام حدود ده دقیقه هستند طی ۲۸ روز گوش کنید و تمرین‌هایش را انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید