روش‌های تولید محتوا توسط کاربران

ترجمه و بازنویسی برای DrCRM
تولید محتوا توسط کاربران و افزودن آن به وب سایت (مانند درج دیدگاه، ارسال تصویر، امتیازدهی از ۱ تا ۵ ستاره و …) هم برای بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو خوب است، هم اعتماد و رابطه شما و مشتریان را بهتر می‌کند. اما چه کنیم که کاربران برای ما محتوا تولید کنند و چگونه از این محتوا استفاده کنیم؟ شش روش زیر، چکیده‌ای از نظرات متخصصان «تجربه مشتری» و «بازاریابی بر اساس محتوا» است.

تولید محتوا توسط کاربران

۱- از مشتریان بخواهید (که پیام بگذارند، امتیاز بدهند، عکس و ویدئو بفرستند …)

وقتی مشتری از شما خدمتی دریافت می‌کند یا چیزی می‌خرد، برایش امکانی فراهم کنید که بتواند نظر یا بازخورد بدهد، امتیاز بدهد، فرمی پر و ارسال کند، تصویری از محصول خریداری‌شده در اینستاگرام شما بگذارد و…

۲- به کارکنان فروش و خدمات بعد از فروش یادآوری کنید که از نظرات مشتریان غافل نشوند

وقتی شما محصول خوبی می‌فروشید، امکان این که نظرات و بازخوردهای مثبت دریافت کنید، تلفن یا ایمیل و دیدگاه‌های تشکرآمیز داشته باشید زیاد می‌شود. کارکنان شما باید حتما گوش به زنگ باشند و در صورت دریافت چنین بازخوردهایی از مشتری اجازه انتشار و استفاده بگیرند تا در جایی مانند نظرات مثبت وب سایت (testimonial) یا در توصیف محصول از دید مشتریان از آن استفاده شود. این نظرات مثبت را به عنوان اهرم قدرتی برای معرفی محصول یا ارائه مقاله و گزارش می‌توان به کار بست.

۳- بستری مناسب برای اشتراک بازخوردها، امتیازدهی‌ها و … فراهم کنید

وب سایت شما باید جایی برای درج دیدگاه، گذاشتن نظرات، به‌اشتراک‌گذاری تجارب مشتریان و … داشته باشد.

۴- یک هشتگ (hashtag) اختصاصی تولید کنید و از آن در تبلیغات آنلاین خود استفاده نمایید.

هشتگ اختصاصی نه‌تنها ابزار موثری برای گسترش نام و برند شماست، بلکه به ردیابی نظرات مشتریان و مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

۵- مسابقه برگزار کنید.

مردم از مسابقات خوب خوششان می‌آید. طراحی یک مسابقه خوب برای کاربران (مثلا ارسال یک عکس مناسب به صفحه اینستاگرام شرکت شما با موضوعی مشخص) می‌تواند بازخوردهای زیادی برای شما ایجاد کند، ایده‌های تازه و متنوعی برای شما به ارمغان بیاورد، رابطه شما و مخاطبان را بهتر کند، آمار بازدید وب سایت را بالاتر ببرد و … اگر خلاقیت به خرج بدهید و امتیازدهی را نیز به عهده کاربران بگذارید، هرکسی برای به دست آوردن لایک بیشتر، از دوستان خود دعوت می‌کند که از اینستاگرام یا صفحه مسابقه‌ی وب سایت شما بازدید کنند و این چرخه مثبت ادامه خواهد یافت.

۶- به نظردهندگان فعال پاداش بدهید

مشتری باید ببیند در قبال نظرات و بازخوردهایش تشویق می‌شود. چه با یک ایمیل تشکر ساده، چه با یک جایزه. چه با به اشتراک‌گذاری نظر کاربر چه با هدیه‌دادن یک کوپن تخفیف.

دو توصیه‌

۱- به هر شکلی که می‌خواهید نظر کاربر را جمع کنید (دیدگاه، امتیاز، ایمیل، عکس و …) ولی دقت کنید. این کار باید و باید ساده باشد. نباید کاربر شما برای ارسال نظر و امتیازدادنش دچار زحمت شود. سادگی و سهولت بسیار مهم است.

۲- از روش‌های گوناگون جمع‌آوری نظرات استفاده کنید و متکی به یک روش خاص نباشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید