باورهای کاستاریکا، باورهای ما (جام جهانی ۲۰۱۸)

در جام جهانی قبلی، کاستاریکای بی نام و نشان، در گروه مرگ ایتالیا، انگلستان و اروگوئه قرار داشت و به عنوان صدرنشینِ بدون شکست صعود کرد. حتی یک کارشناس فوتبال چنین شانسی به کاستاریکا نمی‌داد. مگر ایتالیا و انگلستان که به نظر اغلب مردم صعودکننده بودند حذف نشدند؟ مطمئن باشید که این «باور صحیح» کاستاریکا بود که آنها را شگفتی‌ساز کرد.

مردمی که برای تیم ملی کشور خود جوک‌های دلسردکننده می‌سازند، ذهنیت‌ها و باورهایی شکست‌خورده و ضعیف دارند. اگر واقعا تیم ملی را دوست دارید، با «باور»های انرژی‌بخش، به تیم کمک کنید. «باور» کنید که شکست، درون میدان اتفاق نمی افتد. شکست را من و شما از همین امروز و از همین پیام‌های دلسردکننده به وجود می‌آوریم.

ما مردمی هستیم که نه ۹۰ دقیقه که ۸ سال، نه در برابر ۱۱ نفر که در برابر کل دنیا، نه در حضور داور که در یک بی‌عدالتی محض در برابر تمام دنیا ایستادیم. این قدرت باور است.

به روش‌هایی مانند زیر به تیم کمک کنید:

✨هر روز جملات مثبت استفاده کنید. جملاتی که از امکان صعود و پیروزی صحبت کند.

✨تصویرسازی ذهنی کنید. ایران را شگفتی‌ساز و پدیده‌ی جام ۲۰۱۸ ببینید. تیترهای روزنامه‌ها و سایت‌ها را این‌طور تصور کنید: تیم ایران، پدیده‌ی جام جهانی امسال با اقتدار به دور بعد صعود کرد.

✨نتایج مثبت و مناسب از بازی‌های ایران را مرتبا در ذهن خود ببینید. چهره‌ی شاد بازیکنان و مردم را در انتهای هر بازی تصور کنید.

✨به هیچوجه جوک‌های دلسردکننده را ولو خنده‌دار باشد، منتشر نکنید.

✨هربار که کسی آیه‌ی یاس خواند با اطمینان قلبی بگویید ایران شگفتی‌ساز این جام خواهد بود.

✨تا حد ممکن در صفحات اجتماعی بازیکنان و دست‌اندرکاران فوتبال، پیام‌های مثبت و امیدبخش بگذارید.

حریفان ما اسپانیا و پرتغال و مراکش نیستند. حریفان ما، خود ما و باورهای ما هستند. باورها را اصلاح کنیم تا نتایج مثبت آن را ببینیم.

در ورزش، در زندگی، در کسب‌وکار، مهمترین حریف و دشمن هر کسی، خود آن شخص و باورهای نادرست اوست.


 

دیدگاهتان را بنویسید