تحریم‌های اینترنتی و کامپیوتری تمام‌نشدنی علیه کاربران ایرانی

در طول دو سه هفته گذشته، کمتر وقت کرده‌ام برای شما صوت و ویدئو آماده کنم. دلیل این مساله آن است که تحریم‌های اینترنتی و کامپیوتری علیه کاربران ایرانی، آن‌قدر کارهای خارج از برنامه برای من درست کرده است که مجبور شده‌ام به قیمت بیدارماندن‌ها و حداقل استراحت روزانه، به ده‌ها نفر کمک کنم که وب سایت‌های خود را از گزند این تحریم‌ها نجات دهند.

دو هفته پیش تحریمی علیه سرورهای میزبانی وب یک شرکت (صرفا به دلیل داشتن دامنه‌های ir) باعث شد که یک هفته تقریبا بیدار باشم که وب سایت‌های بیش از یکصد کاربر ایرانی را از حذف شدن نجات بدهیم، از چند روز پیش هم تحریمی علیه دامنه‌های بین‌المللی (مانند com) که مالکان آن ایرانی هستند به وجود آمده و باز حجم بسیار زیادی از کار و مشاوره هست که باید برای دوستان و مشتریانم انجام بدهم.

(اطلاعات بیشتر در این نشانی http://alef.ir/vdcezx8evjh8owi.b9bj.html?493218 )

در وب سایتم و کانالم کوشش کرده‌ام نشان بدهم کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین چقدر می‎توانند مفید باشند و به اشتغال جوانان و بانوان خانه‌دار کمک کنند، ولی این افسوس هم وجود دارد که تحریم‌های متعدد اینترنتی علیه کاربران ایرانی کوچکترین تغییری نکرده‌اند و بلکه بدتر هم شده‌اند.

کاش عزمی جدی در دولت‌مردان ما باشد که تمرکز خود را تنها بر روی مقابله با تحریم‌های نفت و صنعت هواپیما و سیستم بانکی و … نگذارند و با تحریم‌های ناجوانمردانه دنیای کامپیوتر و اینترنت هم مقابله جدی بشود تا بتوان از پتانسیل عظیم دنیای اینترنت برای کارآفرینی و اشتغال هرچه بیشتر کاربران ایرانی استفاده کرد.


2 دیدگاه دربارهٔ «تحریم‌های اینترنتی و کامپیوتری تمام‌نشدنی علیه کاربران ایرانی;

  1. سلام
    سایت شکن (shecan.ir) راه قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی ارائه کرده به این صورت که فقط با تغییر DNS شما دیگه تحریم نیستید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید